Iako će način na koji se starate o kosi donekle zavisiti od tipa kose, stručnajci iza kojih stoje najpoznatiji kozmetički saloni u Beogradu tvrde da je poznavnaje osnova o nezi kose izuzetno važno za sve tipove kose.

Zbog toga ćemo vam podeliti par saveta koje su nam eksperti podelili kako bismo vam objasnili kako da se pravilno starate o vašoj kosi.

Pazite na ishranu

Pravilna ishrana bogata kalcijumom i gvožđem je ključna u sprečavanju opadanja kose. Trudite se da unosite što više zelenog, lisnatog povrća koji su bogati raznim mineralima. Unosite dosta gvožđa putem namirnica kao što su džigerica i drugi tipovi mesa, žitarice, jaja, urme i suvo grožđe.

Kosu uglavnom čini protein, pa zbog toga je poželjno da dijetu zasnivate na proteinskoj hrani. Pored toga, unosite što više hrane sa vitaminom B koji je izuzetno hranljiv za kosu.

Pranje kose

Način na koji perete kosu zavisi od vašeg tipa kose. Dok neki moraju da peru kosu svakog dana, drugi to rade jednom nedeljno. Pored toga, pazite da voda ne bude ni previše topla ni previše hladna. Koristite vrhove prstiju, nikako nokte, da pravilno utrljate šampon na koren kose. Obavezno temeljno isperite kosu kako biste uklonili sav šampon i pojačali sjaj kose.

Češljanje

Pre nego što krenete sa češljanjem kose, razdvojite kosu u manje pramenove. Odmrsite kosu širokim češljem, pažljivo češljajući od krajeva, nežnim pokretima u smeru na dole. Koristite pre svega drvene češljeve, nikako gumene ili one od jeftine plastike. Nemojte vući ili čupati kosu tokom češljanja. Kosa je najslabija kada je mokra, pa je češljanje lako može oštetiti. Čak i kada je kosa suva, uvek prvo koristite četku pa onda češalj.

Sušenje

Sušite kosu prirodno koliko često je moguće. Smanjite upotrebu fena, kako visoke temperature štete kosi, a gubitak vlage je čini grubom i umtrvljenom. Dajte kosi predaha od fena, pegli i drugih aparata koji koriste visoke temperature. Ukoliko ste nežni prema kosi, nagradiće vas time što će bolje izgledati. Pronađite stil koji vam lepo stoji a ne zahteva feniranje.

Pazite se okruženja

Ukoliko idete na plažu, obavezno nanesite preparat na kosu. Ovo će je zaštiti od sunca, hlora, slane vode i štetnih zraka, a pritom hrani kosu. Nosite kapu, maramu ili drugu zaštitu ukoliko želite da zaštitite kosu od visokih temperatura i izlaganja suncu, soli, hloru ili smogu.

Šišanje

Redovno šišajte kosu, najmanje jednom u dva meseca. Ovo je izutetno važno ukoliko imate stepenastu kosu ili šiške. Sređivanje stepena je jako bitno kako kosa ne bi izgledala divlje i uraslo. Pronađite pouzdan frizerski salon i zakažite sledeći termin odmah nakon šišanja. Time nećete morati da razmišljate niti da izgledate zapušteno ukoliko zaboravite da na vreme zakažete.

Upotreba šampona i regeneratora

Koristite obične, jeftinije šampone koji služe samo za uklanjanje prljavštine i masti. Što je komplikovanija formula i skuplji šampon, to je isti štetniji po vašu kosu. Regeneratori su relativno nova pojava za koju je zaslužna kozmetička industrija. Ukoliko je vaša kosa suva i neživa, verovatno prečesto koristite regenerator.

Koristite blaži šampon i perite kosu ređe. Uvek nanosite regenerator od ušiju na dole i nikada ne nanosite regenerator na teme kose. Pazite da ne upotrebljavate previše regeneratora. Uvek pogledajte etiketu šampona i regeneratora kako biste videli šta sadrži pre upotrebe.

Nega kose pre spavanja

Češljajte kosu pre spavanja i skinite viklere pre odlaska u krevet. Ukoliko imate nemiran san, to može biti jedan od razloga što imate oštećenu kosu. U tom slučaju koristite satensku jastučnicu tako da kosa klizi dok spavate.

Sa druge strane, ukoliko koristite pamučne jastučnice kosa se često mrsi i oštećuje. Možete probati i da vežete kosu u punđu pre spavanja. Uvek koristite gumice sa platnenim omotačem.