Više od polovine korisnika društvenih mreža sa svojim prijateljima i pratiocima deli tekstove koje ni sami nisu pročitali, pokazala je studija koja je analizirala više od 59.000 tekstova sa sajtova BBC, Huffington Post, New York Times, Fox News i CNN.

 

Otkriveno je da 59 odsto linkova na Twitteru zapravo niko nije otvorio, što znači da su ljudi prenosili tekstove koje nisu ni pročitali.

“Deljenje članaka i čitanje članaka su u vrlo slaboj korelaciji”, saopštili su naučnici.

“Ljudi će radije podeliti neki tekst, nego ga pročitati, kaže jedan od autora”, Arno Lego. “Ovo je tipična moderna konzumacija informacija. Ljudi zasnivaju mišljenje na osnovu naslova ili komentara koji ga prati, bez ikakve želje da ga dublje istraže”.

Osim toga, studija je pokazala da korisnici Twittera češće viđaju linkove koje objavljuju mediji na svojim zvaničnim nalozima, ali da su spremniji da kliknu na one linkove koje objavljuju “uticajni tviteraši”.

Linkovi koje su delili redovni korisnici činili su 61 odsto otvorenih sadržaja na toj mreži. Taj broj je varirao u zavisnosti od medija.

Istraživači su takođe otkrili da je “životni vek” priča podeljenih na Twitteru duži od očekivanog, pa se čak 18 odsto tekstova otvara dve nedelje nakon objavljivanja.