Popularna fraza “DIJAMANTI SU VEČNI” krije neverovatnu priču: Saznajte zbog čega je ovo drago kamenje SIMBOL LJUBAVI!

Dijamant
pixabay.com

Dijamant je, bez sumnje, najpoznatiji dragi kamen na svetu. Simbol prestiža i visokog stila, već dugo skreće pažnju na sebe svojim primamljivim izgledom. Čuvena pesma iz popualrnog filma o Džejms Bondu, "Dimond last forever" (Dijamanti traju zauvek), navodi nas na razmišljanje odakle ova poznata i često upotrebljiva fraza potiče, kao i da li dijamanti, zaista, traju večno?

 

Drago kamenje često dolazi u neraskidivu vezu sa običajima i verovanjem u svevišnju ljubav. A, da li je priča o dijamantu kao čuvaru ljubavi oduvek postojala ili je samo marketinški trik velikih korporacija ?

Poreklo fraze “Dijamanti su večni”

Sve do kraja 1800. godine, dijamanti su bli veoma retka pojava. Sa proizvodnjom, od svega, nekoliko kilograma godišnje i to na globalnom nivou. U to vreme su se uglavnom nalazili u džunglama Brazila, kao i u nekoliko ključnih korita u Indiji, u količinama ne baš pogodnim za rudnike velikih razmera. Međutim, sve se ovo promenilo 1867. godini kada je velika količina dijamanata otkrivena u Južnoj Africi. Od tada je nezamislivo porastao broj novootkrivenih dijamanata. U narednoj deceniji, svetska proizvodnja dragog kamenja bila je, čak, deset puta veća!

Zbog svoje retkosti u to vreme, dijamanti su zaista vredeli. I sam kvalitet, bio je na najvišem nivou. Međutim, kako je masovna proizvodnja, bukvalno, poplavila tržište, vremenom je, zbog ponude i potražnje, cena dijamanta značajno opala, piše portal “Zidbits”.

Najveća rudarska kompanija je, tada, strogo konrolisala distribuciju i 1947. godine osmislila način da spreči ljude (koji su već posedovli dijamnate) da ih preprodaju – dijamante su povezivali sa institucijom venčanja, braka i ljubavi.

Naime, najveći svetski proizvođač dijamanata, kompanija “De Beers” – odlučila je da započne veliku kampanju sa ciljem da promeni sliku o nakitu i ujedno spreči preprodaju dijamanata.

 

Za ovakav cilj bila je potrebna dobra marketinška agencija.

“De Beers” je unajmio advertising agenciju poznatu pod imenom “N.W Ayer”. Agencija je sprovela iscrpno istraživanje tržišta da bi shvatila šta bi to moglo da Amerikance zaintrigira kada su dijamanti u pitanju.

Došlo se do zaključka da Amerikanci dijamante smatraju luksuzom koji sebi mogu da priušte samo ozbiljno bogate osobe. Ono što je prosečne stanovnike zanimalo bila je kupovina automobila. Članovi kompanije “N.W. Ayer” su shvatili da dijamante moraju povezati sa nečim emotivnim, kako bi se napravila dobra priča. 

Naravno, izbor je bio – ljubav i brak! Nakon što je nova ideja rođena, agencija je imala zadatak da “stvori situaciju u kojoj će svaka verena osoba osećati potrebu da brak ovekoveči dijamantskim prstenom”.

 

Agencija je trebalo da na suptilan način ubedi mlade muškarce da je dijamant čuvar ljubavi. Najbolji način za propagiranje bili su, kao i uvek, mediji. Agencija je koristila dobro poznata marketinška oružja – časopise i radio.

Naslovne strane su krasile javne ličnosti. Na njihovim rukama bio je dijamantski nakit. Za prsten bilo je potrebno izdvojiti dve prosečne plate.

Agencija je za svega tri godine zabeležila ogroman uspeh. Ubeđivanje populacije kako je venčanje bez dijamantskog prstena nepotpuno, ipak je bila ostvariva misija. Zabeležen je porast od 55%!

Tvorac čuvenog slogana “A dimonds is forever” (Dijamanti su večni), kopirajter Meri Franses Gereti, želela je da uz pomoć ove, sada, legendarne fraze poruči kako je ljubav večna i da muškarac koji ženi daruje dijamantski prsten pokazuje svoju naklonost i ujedno obećava da će je zauvek voleti. Dijamanti su tako postali oličenje posvećenosti jedne osobe prema drugoj.

Tako je verenički prsten dobio svoju snagu i veliki značaj.

Od 1951. godine, čak 80% mlada u Americi ima dijamantski verenički prsten i taj procenat ostao je, donekle, i danas u skladu.

Fascinantno je kako su “De Beers” i “N.W Ayer” ovladali tržištem i skrojili priču koja će trajati više od veka. Danas ova kompanija više nema monopol na tržištu, ali i dalje donosi milijarde dolara godišnje. Ideja, marketing i tradicija utkani su u više od osamdeset godina uspešnog poslovanja.

Ali, da li dijamanti zaista traju večno?

DA! Usled zajedničkog delovanja rasplamsane vreline i razornog pritiska, atomi ugljenika se kristalizuju u masu tvrdog dijamanta. Dijamanti se obično stvaraju u stenama zvanim kimberliti, koje se sastoje od minerala kao što su gvožđe i magnezijum.

Dijamanti se sastoje od ugljenika, isto kao i grafit drvene olovke. Ali, za razliku od grafita koji se slomi svaki put kad se malo jače pritisne olovka, dijamant je najtvrđa poznata prirodna materija u svemiru. Ono što čini dijamant tako tvrdim jeste njegova struktura.

Dijamanti se sastoje od piramida atoma. Svaki atom ugljenika je čvrsto povezan sa druga četiri atoma, i na taj način gradi pet uglova piramide. Jedan dijamant se sastoji od mnogo takvih piramida, međusobno spojenih kao lego kockice. Pošto je piramida najizdržljivija struktura za koju se zna, a svaka piramida u dijamantu je deo sledeće, dijamant je neverovatno otporan i praktično neuništiv.



loading...