PREPARATI PROTIV BORA: Ne treba vam hemija, priroda je ponovo U MODI

Poslednjih godina ljudi su počeli da mare za sastav preparata koji dolaze u kontakt sa njihovom kožom i prodiru u nju.Tržište organskih i prirodnih preparata za protiv bora je bukvalno eksplodiralo.

Bore na licu
Pixabay.com

Ljudi su počeli da donose bolje odluke o tome da ne žele opasne hemikalije na svojoj koži.

Kao rezultat probuđene svesti o štetnosti mnogih sastojaka konvencionalnih kozmetičkih preparata, stotine firmi, velikih kompanija ali i sasvim malih proizvođača nastalo je kako bi izašlo u susret novim potrebama potrošača. Te nove potrebe ogledaju se u enormnoj potražnji svega što nosi oznaku “natural” ili “organic”.

No, što je više proizvođača, sve je više i zahteva koji se pred njih postavljaju.

Prirodna krema protiv bora nije samo trend

Ljudi, a posebno žene, prosto su opsednuti prirodnom kozmetikom što posebno raduje, ali to nije samo pomodarstvo.Naime, sve što se na kožu nanese kroz pore prodire u dublje slojeve kože.

Na primer krema protiv bora, koja je bila i ostala najtraženiji preparat za negu lica, mora da ima tu sposobnost da ode dublje u kožu kako bi regenerisala, hidrirala i podsticala proizvodnju kolagena.

Jednom rečju da bi se bore ispeglale, krema ne sme ostati na površini jer će onda vrlo malo ili nimalo uraditi na očuvanju mladolikog izgleda.

Sve iz sastava kozmetičkih preparata iz kože može dospeti u krvotok, limfu i dalje u druge organe. Ovo je jedan od načina kako opasni toksini dospevaju u organizam.

Krema protiv bora se nanosi na lice svakodnevno i zapravo je sastavni deo života svake žene.

Kada jednom otpočne druženje sa njom, žena može promeniti brend, ali nikada do svog kraja neće odustati od ovog proizvoda.

Stoga raduje činenica da se potrošači okreću prirodnim kremama protiv bora ali i drugim kozmetičkim preparatima.

Prednosti prirodne kozmetike

Sve važne prednosti preparata za negu i ulepšavanje zapravo mogu stati u tri vrlo jednostavne tvrdnje:

  • Zdraviji su za organizam
  • Delotvorniji su
  • Smanjena mogućnost alergijskih reakcija

Prednosti za zdravlje su već gore iskomentarisane.

Delotvornost prirodnih aktivnih materija na ljudski organizam postaje očigledna čim se malo razmisli o načinu na koji živi organizmi funkcionišu. Sasvim je logično da ljudski organizam bolje prihvata i iskorišćava materiju uzetu iz prirode od veštačke, hemijske tvorevine.

Hemikalije organizam prepoznaje kao strano telo i na njih daleko ćešće odgovara alergijskom reakcijom nego na prirodne nutritijente.

Sasvim logično – nastali su brendovi prirodne kozmetike

Šta je brend i zašto je bitan za kozmetiku?

Sve veću potražnju prirodnih krema protiv bora prati i hiperprodukcija novih preparata.

Nije dovoljno samo napraviti dobar proizvod. Važno mu je dati ime, osmisliti idejno rešenje pakovanja, grafičko rešenje t.j logo koji jedan proizvod razlikuje od svih drugih na tržištu.

U modernom svetu to znači stvoriti brend.

Pojam brenda ili robne marke je jedan od onih pojmova koje svi upotrebljavaju, a manji broj do kraja razume. Izvorno, termin potiče od engleske reči brand=označiti vrelim gvožđem (potiče iz vremena žigosanja stoke).

Brendovi su zanimljiva, moćna izmišljotina na tržištu koja stvara ogromnu vrednost za organizacije i pojedince. Budući da brendovi imaju nekoliko funkcija, termin „brend“ možemo definisati na sledeće načine:

  • Brend je sredstvo identifikacije na tržištu: ime, znak, simbol, dizajn, termin ili neka kombinacija ovih stvari koja identifikuje ponudu i pomaže potrošaču da pojednostavi izbor.
  • Brend je obećanje: obećanje šta će kompanija ili ponuda pružiti ljudima koji sa njom stupaju u interakciju.
  • Brend je prednost: reputacija na tržištu koja može dovesti do premija cena i preferencija kupaca za robu od određenog dobavljača.
  • Brend je skup percepcija: zbir svega onoga što pojedinci veruju, misle, vide, znaju, osećaju, čuju i doživljavaju u vezi sa proizvodom, uslugom ili organizacijom.
  • Brend je „udeo uma“: jedinstvena pozicija koju kompanija ili ponuda zauzima u umu kupca na osnovu njihovih prošlih iskustava i onoga što očekuju u budućnosti.

Brend se sastoji od svih karakteristika koje razlikuju robu i usluge jednog prodavca od drugog: ime, pojam, dizajn, stil, simboli, dodirne tačke kupaca itd. Svi elementi brenda zajedno deluju kao psihološki pokretač ili podsticaj izaziva povezanost sa svim ostalim razmišljanjima o ovoj marki.

Brendovi su kombinacija materijalnih i nematerijalnih elemenata, kao što su:

  1. Elementi vizuelnog dizajna (logotip, boja, tipografija, slike, slogan, pakovanje itd.)
  2. Prepoznatljive karakteristike proizvoda (tj. kvalitet, dizajn. osobenost itd.)

Nematerijalni aspekti iskustva kupaca sa proizvodom ili kompanijom (tj. reputacija, iskustvo kupaca itd.)

Ako je prirodna kozmetika efikasna, a pri tom popularna i brend – onda je to pun pogodak.

Zaštita intelektualne svojine kozmetičnog brenda

Kada je brend nastao on je vlasništvo fizičkog ili pravnog lica i njegova zaštita je pravno regulisana. Zaštita intelektualne svojine je podjednako važna kao i zaštita materijanih dobara.

Kako bi se proizvođač bilo čega pa i prirodne kozmetike zaštito od krađe brenda, drugim rečima predupredio da se u teglici njegovog brenda umesto kvalitetne prirodne kreme protiv bora nađe sumljiva mešavina – brend treba zaštititi.

Brendovi se štite registrovanjem u Zavodu za intelektualnu svojinu.

Intelektualna svojina se štiti pravom intelektualne svojine, a ono obuhvata sledeće oblasti:

  • Žig
  • Geografsko poreklo
  • Industrijski dizajn
  • Patent
  • Autorska prava i
  • Poslovnu tajnu.

U zavisnosti od vrste delatnosti i proizvoda na koji se brend odnosi, svaki brend nema sve gore navedene elemente.

Konkretno kod proizvoda iz kategorije prirodne kozmetike neophodno je zaštititi:

  • Poslovni naziv (predstavlja ime firme koja obavlja delatnost registrovane u APR-u)
  • Žig ( jedna ili više reči, zapravo ime ili grafički izgled proizvoda)
  • Naziv domena (predstavlja web adresu internet sajta a registruje se kod ovlašćenog registra domena).

Zašto je važna zaštita kozmetičnog brenda?

Pre svega, U moru novih proizvoda koji se svakodnevno pojavljuju na tržištu brend je jedini način da se slikovito rečeno odvoji žito od kukolja. Brendovi su danas IN više nego ikada pre.

Zaštita intelektualne svojine pruža dokaz o vlasništvu brenda. Vlasniku daje sva ekskluzivna prava na određenom brendu. Omogućava licenciranje, što može doneti i druge oblike prihoda kao što su prodaja prava i slično.

Najzad ali možda najvažnije, štiti brend oz zloupotrebe i imitacije. Drugim rečima zaštićeni brend pruža sigurnost sa jedne strane pružaocu usluga garantujući mu da se na tržištu neće pojaviti lažni proizvod lošeg kvaliteta pod imenom njegovog brenda.

Zaštićeni brend štiti i potrošače.

Uzevši za primer prirodnu kremu protiv bora, izborom proizvoda sa znakom zaštićenog brenda, potrošač je siguran da dobija ono što je na deklaraciji proizvoda naznačeno. I opet, ako su na deklaraciji prirodni sastojci – onda je to definitivno prava stvar!