PROMENITE ŽIVOT IZ KORENA: Pet jutarnjih navika za bolji dan

Za sve koji ujutru ustaju iz kreveta s osećanjem umora ili stresa, psiholozi preporučuju pet jednostavnih navika koje će im popraviti raspoloženje i duboko uticati na to kako se osećaju tokom dana.

jutro
pixabay.com

Odaberite wellness naviku, a zatim je povežite s ritualom koji već imate

Ovaj prvi savet prilično je uopšten i to namerno – istina je da postoji mnogo strategija potkrepljenih dokazima koje ljudi mogu koristiti za podsticanje sreće, prenosi 24sata.hr.

Dakle, možda će vam biti potrebno malo vremena da utičete na vlastitu svest kroz meditaciju ili bi vas moglo zaintrigirati istraživanje koje pokazuje da uključivanje vežbanja u vašu svakodnevnu rutinu može pomoći u povećanju sreće. Možda biste ipak voleli da potrošite nekoliko sekundi svakog jutra jednostavno se usredsređujući na bilo koju prirodu koju vidite kroz svoj prozor.

Stvarno postoji toliko različitih wellness navika koje vam mogu pomoći, kaže psihijatar Marej Zuker. Ključ je jednostavno započeti s jednom – šta god to bilo – a zatim je povezati s rutinom koju već imate. Povezujete naviku s ritualom, objasnio je.

Na primer, svako jutro kad ustanete, odete u kupatilo, a zatim raspremite krevet. Povežite trenutak u toj rutini (recimo, spremanje kreveta) s navikom koju želite da uspostavite (na primer da pročitate 10 stranica knjige). Pripajajući je nečemu što već radite, mnogo je verovatnije da ćete se toga i držati. Znači pospremite krevet, a onda sedite na njega i pročitajte tih 10 stranica. A doslednost je zaista ključ povećanja sreće tokom vremena, kaže Zuker.

Iznesite mobilni iz svoje sobe

Alison Task, trenerica za karijere i život,  svojim klijentima savetuje da izbace ekrane iz sobe tokom noći, zato što kad ujutro prvo posegnete za telefonom (ili tabletom, računarom ili upalite TV), zaista pozivate spoljašnji svet da vam diktira prvo raspoloženje.

Studije povezuju često korišćenje društvenih mreža sa smanjenim raspoloženjem tokom dužeg vremena; druga su istraživanja pokazala da je veliki broj poruka povezan sa sveukupnim osećajem nesreće. Nadalje, ekrani mogu ometati san, što je duboko povezano s raspoloženjem ljudi.

Učinite sebi uslugu i pričekajte najmanje 10 minuta pre nego što zgrabite mobilni odmah ujutro čim se probudite. I dalje možete da proveriti koliko je sati, poruke i vesti, samo nemojte dok još ležite u krevetu.

Razgovarajte sa sobom …

Zuker je primetio da ljudi obično provode puno vremena razgovarajući sami sa sobom, posebno ujutro kad se osećaju izbezumljeno ili pod stresom zbog onoga što dolazi. On to podržava i predlaže da takav razgovor unapredite pomoću jednostavne tehnike: izgovorite svoje ime.

„Ako u razgovoru sa samim sobom koristite svoje ime, verojatnije ćete slediti sopstvene kognitivne savete“, objasnio je Zuker.

Ako, na primer, imate veliku prezentaciju na poslu i primetite da jutro provodite govoreći sebi da ćete biti neuspešni, prilično ćete se nervirati.  Ali ako kažemo: ‘Marej. To si već radio. Znaš to da radiš’, zaista možete da preuzmete određenu kontrolu nad vlastitim mislima, što vas može postaviti u poziciju za veću sreću tokom dana. Samo korišćenje vlastitog imena može biti od velike pomoći“, tvrdi Zuker za Huffington Post.

…I s nekim drugim

Uspostavite socijalni kontakt s nekim koga volite“, kaže Zuker. To bi zaista mogao biti bilo ko – supružnik ili dete, prijatelj, član šire porodice.

Kako će izgledati taj razgovor zavisi od vaše ličnosti i vašeg rasporeda. Za nekoga ko je zauzet to može biti telefonski poziv ili SMS. Ako imate više vremena, nalaženje s nekim na šoljici kafe za početak vašeg dana zaista je podsticaj“, smatra Zuker.

Vežbajte zahvalnost

I dalje stavljate fokus na negativne stvari koje su se juče dogodile? Nemojte to raditi jer ih ne možete promeniti. Pustite ih i krenite dalje.

Ljudi koji su zahvalni na onome što im život pruža prolaze kroz život s više radosti, optimizma i sreće i pozitivnije gledaju na budućnost. Takođe, spremniji su da pomognu drugima, velikodušni su, češće opraštaju, a manje su usamljeni i ne osećaju se izolovano. Posebno su značajne te socijalne prednosti jer je zahvalnost u osnovi društvena emocija. To nas vodi do suštine – zahvalnost je afirmacija dobrote. Potvrđujemo da postoji dobra stvar i navodi da naučimo da treba biti zahvalan za ono što imaš.