Prvi maj je praznik koji prolazi u znaku roštilja i mesa i svih mogućih specijaliteta na temu mesa. Međutim, postoji rešenje i za one koji nisu ljubitelji klasičnog - mesnog roštiljanja, koje će zadovoljiti i one najveće gurmane.

 

Foto: Sxc.hu/MeiTeng 

Ako ne jedete meso nema razloga da se svejedno danas ne počastite i uživate u dobroj hrani. Iako se Prvi maj tradicionalno vezuje za roštilj i meso, evo namirnica koje mogu pripremiti i vegetarijanci.

1. Grilovano povrće

Ne mora samo meso da krasi roštilj, raznovrsno povrće će dobiti divan ukus ako ga bacite na rešetku. 

Dovoljno je da naseckate papriku, paradajz, tikvice, patlidžan i sl., premažete sa malo ulja, dodate začina po želji poput suvog biljnog začina i začinskih biljaka.

Pečurke će biti posebno vredan dodatak prvomajskoj gozbi, jer su veoma hranljive i ukusne. Kapice pečuraka stavite na roštilj, začinite po ukusu, a možete ih i napuniti dodajući malo maslaca, kravljeg sira, kačkavalja, začina po želji i sl.

 

Foto: Sxc.hu/lori5000

2. Krompir ispod sača

Specijaliteti ispod sača imaju bogat u aromu i poseban ukus koji se ne može postići ni jednim drugim načinom pripreme.

Krompir u ljusci operite i svaki posebno uvijte u foliju pa stavite u žar, dobro prekrijte sa svih strana, pa ostavite da se dobro ispeče. Biće mu potrebno oko 35 do 40 minuta.

Gotov krompir vadite iz žara hvataljkama, oljuštite foliju , rasecite krompir pa začinite po želji. Možete ga samo preliti sa malo maslinovog ulja i malo posoliti, a za bogatiji ukus dodajte malo kajmaka ili sira.

 

Foto: Freedigitalphotos.net/KEKO64

3. Salate

Najbolji način da unesete dovoljno hranljivih materija u organizam su ukusne salate kojima će se obradovati i vegetarijanci i ljubitelji mesa podjednako. 

Možete se odlučiti za jednostavne i ukusne salate poput srpske, šopske, grčke i sl. Međutim, ukoliko imte volje i vremena, možete malo da se igrate sa ukusima da obogatite svoju salatu sastojcima poput avokada, jaja, orašastih plodova i sličnih dodataka koji će unaprediti ukus same salate, ali će istovremeno pružiti vašem organizmu dodatnu energiju.

 

Foto: Sxc.hu/alvesines 

4. Riba i morski plodovi

Ukoliko ste ljubitelj ribe i morskih plodova, Prvi maj je pravo vreme da uživate u ovim specijalitetima, kako roštilj divno istakne njihov ukus.

Za pripremu ribe je dovoljno da je dobro pospete sa morskom soli i premažete maslinovim uljem i bacite na roštilj. Ukoliko želite možete da je napunite različitim suvim ili svežim začinima po želji. Još jedan način pripreme ribe je uvijanje u foliju pa pečenje, pri čemu zadržava svoje prirodne sokove.

Na roštilj će odlično ići i različiti morski plodovi poput lignji ili kozica. Dovoljno je da ih stavite na ražnjiće, malo pouljite i posolite i dobićete veoma ukusan obrok.

 

Foto: Sxc.hu/milspa 

5. Pec pec

Ovaj specijalitet može da vam posluži kao grickalica dok se priprema roštilj ili kao dodatak uz obrok. Garntujemo vam da će vas ukus oduševiti.

Uzmite tanku lepinju ili hleb i iseckajte je na kockice dovoljno velike da ne propadaju kroz rešetku. U tanjiru pomešajte malo ulja, slatke paprike, suvog biljnog začina i mlevene ili tucane ljute paprike.

Blago uvaljajte kockice lepinje u pripremljenu mešavinu i stavite da se peče na roštilju dok ne poprimi finu boju a hleb postane hrskav. 

 

Foto: Sxc.hu/MeiTeng 

6. Grilovano voće

Kao predjelo ili ukusna poslastica može da vam posluži grilovano voće. Suprotnost slatkog i grilovanog će biti pravo uživanje za sve ljubitelje roštilja.

Najukusnije i najizdržljivije voće za grilovanje su breskve, kruške, jabuke, ananas, šljive, nektarine, kao i banane, ali nemojte da ih ljuštite pre pečenja jer će se raspasti.

Pre pečenja premažite voće maslinovim uljem, cimetom, medom ili sokom od limuna. Bitno je i da vodite računa da ga ne prepečete jer će dobiti gorčinu, a izgubiti slast i osvežavajuću slatkoću.



loading...