Da li ćete nekome biti simpatični i dopadljivi ne zavisi od urođenih karakteristika, već isključivo od socijalnih veština koje se lako uče.

Da bi otkrili šta to čoveka čini dopadljivim ili odbojnim na univerzitetu u Kaliforniji sproveli su istraživanje, u kojem su studentima dali zadatak da ocene dopadljivost čoveka na osnovu 500 različitih opisa koje su im dali.

Najbolje ocenjeni opisi nemaju nikakve veze sa inteligencijom ili atraktivnošću, što su urođene osobine.
Naprotiv, najpopularniji opisi su uključivali iskrenost, transparentnost, sposobnost razumevanja i saosećajnosti sa drugim ljudima.

Ovi i slični pridevi opisuju ljude koji su društveno vešti.

Skupljeni podaci pokazali su da oni koji imaju te veštine nisu samo jako simpatični već imaju i značajno bolje rezultate u školi, na poslu i u životu uopšte.

Autor članka, Travis Bredberi, dublje je istražio zbog kojih osobina se neki ljudi ne sviđaju drugima.

Ovakve ljude drugi ne vole:

Prikriveno hvalisanje

Svi su se barem jednom susreli s čovekom koji se šali na svoj račun,
a zapravo na taj način privlači pažnju na neku svoju osobinu za koju smatra
da je pozitivna i na osnovu koje bi želeo da ga drugi prepoznaju, a to odbija ljude.

Preozbiljni ljudi

Ljude privlače strastveni ljudi. Međutim, oni umeju sa ispadnu preozbiljni ili nezainteresovani, jer su obično jako posvećeni tome što rade.

Dopadljivi ljudi znaju da balansiraju svoju strast prema poslu i sposobnost da se zabave.

Ne postavljaju pitanja

Često se tokom razgovora ljudi fokusiraju na to što se govori i kako se to odnosi na njih.

Oni čuju ono što je rečeno, ali nisu shvatili poruku koja im je namenjena. I tako čovek koji nešto priča ima osećaj da ga sagovornik ne sluša.

Oni koji postavljaju pitanja vezana za to što je rečeno ostavljaju utisak
da aktivno slušaju i učestvuju u razgovoru i zato ih ljudi više vole od onih koji samo nemo slušaju.

Emocionalna eksplozija

Ukoliko brzo planete to znači da  pokazuje nisku emocionalnu inteligenciju.

Čim pokažete taj nivo nestabilnosti, ljudi će se pitati da li ste pouzdani i sposobni da ostanete mirni u nepredvidivim situacijama.

Eksplodirajući na bilo koga, bez obzira na to koliko su to možda “zaslužili”,
na sebe privlačite veliku količinu negativne pažnje. Bićete označeni kao nestabilni, nedostupni zastrašujući.

Zvanje ili kucanje poruka za vreme razgovora

Niko ne voli kada se za vreme razgovora sagovornik više fokusira na svoj telefon nego na njega.

Kad sa nekim razgovarate, ostanite aktivni u razgovoru i zanemarite mobilni telefon i ostale stvari koje bi mogle da vam odvuku pažnju. U slučaju da radite takve stvari, ljudi neće hteti sa vama da razgovaraju ili ćete doći u situaciju gde će neko podići glas na vas.

Stalno spominjanje “poznatih” ljudi koje znate

Sjajno je, a u poslu zna da bude i od koristi ukoliko znate  važne i zanimljive ljude, ali korištenje svakog razgovora kao prilike za spominjanje nekog uticajnog poznanika je nepotrebno.

Ljudi će misliti da ste nesigurni i opterećeni sa tim kome ćete se svideti, a kome ne.

Zatvorenost prema novim stvarima

Ljudi koji su dopadljivi su otvoreni za nove ideje i spremni za razgovor kako bi došli do što boljeg rešenja.

Niko ne voli ljude koji misle da su stalno u pravu i nisu spremni za saradnju.

Prerano zbližavanje i pričanje o privatnim stvarima

Pri upoznavanju novih ljudi nema potrebe da previše ličnih informacija
delite sa njima. Takvo ponašanje će ostaviti utisak osobe koja je opterećena sobom i uvek želi da bude u centru pažnje.



loading...