Sajt OKCupid je još 2010. godine sproveo istraživanje kako bi utvrdio koja ekspresija lica izaziva najviše poruka među korisnicima i korisnicama.

 

Za žene najbolja opcija bila je koketno napućene usne, ono što nazivamo još i „duck face“. Kada je žena gledala pravo u objektiv, napućene usne bile su još primamljivije od osmeha. Čak su i muškarci koji su pućili usne dok su gledali u kameru imali isti uspeh kao oni koji su se osmehivali.

Onda se pet godina kasnije, grupa naučnika ponovo vratila u diskusiju o napućenim usnama. Istraživači su analizirali 123 selfija, slika koje su se pojavile na kineskom društvenom mediju „Sina Weibo“ sličnom Tviteru. Svaka osoba čija je slika analizirana, popunila je upitnik o ličnosti.

Rezultati su pokazali da su oni koji su se pućili bilo skloni neurotičnom ponašanju, što znači da su bili anksiozni ili potišteni, sumorni, piše sajt Business Insider.

Istraživači su zatim zamolili 107 kineskih studenata da pogledaju slike sa sajta „Sina Weibo“ i daju svoje utiske o ličnostima ljudi sa slika. Ispostavilo se da su studenti procenili one koji se puće na slikama kao „manje savesne,“ ili kao „manje organizovane i manje vredne“ – mada naučnici nisu pronašli dokaz da postoji neka veza između pućenja i lenjosti.

Dakle, da sumiramo: Oni koji traže partnera na internetu misle da je pućenje seksi; kolege misle da su napućeni zabušanti; naučnici misle da su emocionalno nestabilni.