SPAS U KRIZNIM TRENUCIMA: Najčešće greške koje pravimo kada smo GLADNI

Mnogi osećaju nervozu kada ogladne, a taj osećaj gladi na mnogo načina da utiče i na vaše raspoloženje i na vaše zdravlje, ali i budžet.

Pixabay.com

Glad može da vas učini nervoznima, ćudljivima, tromima, iscrpljenima i možda nećete želeli da obavljate bilo kakve aktivnosti. Naravno, ne možete uvek imati pun želudac.

Ponekad se dešava da usled nedostatka vremena ili nekih drugih razloga jednostavno preskočite jedan ili više obroka. Postoje brojne stvari koje u takvim situacijama ne bi trebalo da radite, piše Times Of India.

Donosite bitne odluke

Studije ukazuju na to da ljudi ne donose dobre odluke kad su gladni.

Prema istraživačima sa univerziteta Utreht, zbog osećaja gladi možda ćete manje razmišljati i možda ćete doneti odluku zbog koje ćete kasnije najverovatnije zažaliti. To se događa jer grelin, odnosno hormon gladi, utiče na mozak i vašu sposobnost racionalizacije stvari i problema.

Idete u kupovinu

Ako morate da kupite namirnica, pojedite nešto ako ne želite da kupite stvari koje vam ne trebaju. Istraživanja ukazuju na to da ljudi obično troše više na nepotrebne stvari kad su gladni.

Ako idete u kupovinu namirnica, verovatno ćete na kraju kupiti mnogo ugljenih hidrata i slatkiša jer u takvim situacijama osećate želju upravo za takvim namirnicama.

Svađate se s partnerom

Bez obzira na to koliko ste ljuti na svog partnera, ne upuštajte se u raspravu jer bi to moglo da pogorša stvar između vas dvoje. Umesto toga, odvojite malo vremena, pojedite nešto i dva puta razmislite pre nego što nešto kažete.

Kad smo gladni, naš mozak ne može jasno da razmišlja i verovatnije je da ćemo izgovoriti ono što ne bismo smeli.

Vežbate

Vežbanje na prazan želudac može da ograniči vaše performanse i može da ometa vašu rutinu vežbanja. Osim toga, zbog niskog nivoa energije postoji visok rizik od povreda.

Jedete začinjenu hranu

Konzumacija začinjene hrane na prazan želudac može da iritira sluznicu želuca. Važno je prvo konzumirati neku nutritivno bogatu hranu blagog ukusa da biste izbegli iritaciju.

Recimo, dan započnite konzumiranjem voća i orašastih plodova. Ako ste ljubitelj začinjene hrane, uzmite je u drugom delu dana. Takođe, izbegavajte konzumiranje alkohola na prazan želudac jer biste mogli brže da se napijete.