Spektakularno zatvaranje Serbia Fashion Week-a: Jake emocije i divne kreacije

U Master centru Novosadskog sajma održano poslednje revijalno veče jedanaestog izdanja jedine licencirane nedelje mode u našoj zemlji.

S. Braun/M. Milojić

Na prvoj reviji novom kolekcijom publici se predstavila slovenačke dizajnerke Sanje Veličković. Ono po čemu je ova modna kreatorka toliko posebna jesu emocije koje svaki put izazove među posetiocima revije.

Njene prepoznatljivo vesele manekenke pokrenu publiku i nateraju svakoga na ples. Ovo je jednostavno žena koja vam mora poporaviti dan. Sanja se, kao i uvek , iako je već četvrti put na Serbia Fashion Weeku potrudila da srpskoj publici prikaže nešto novo, drugačije i ponovo predstavi neočekivan spoj.

– Potrudila sam se da spojim nespojivo, i u smislu kombinacije tkanina i motiva na njima, a sami materijali su različiti, od šipona do debelih mantila koji su namenjeni za zimu. Želela sam da nekako to sve zajedno uklopim, a u tome su mi pomogle boje – crna, bela, žuta. Zapravo, svi smo ljudi i želja mi je da u ovom jednom životu, barem preko haljina, vidim sve osobe srećne i zadovoljne u svojoj različitosti. Uvek se trudim da iznenadim publiku, teško ćete kod mene naći nešto što je već viđeno – ističe slovenačka dizajnerka Sanja Veličković.

Odmah nakon njene revije posetioci su imali priliku da vidi modele dizajnera Art Future Design School iz Rusije. Publika je uživala u neverovatnim kreacijama šest modnih kreatora među kojima su Alex Bobrova, Elena Vilkova, Anna Zaseka, Anna Makarova, Ekatarina Shindorikova i Kristina Larionova.

Nakon što je nedavno na Milano Fashion Weeku u okviru platforme Mad Mood premijerno predstavila svoju novu kolekciju, dizajnerka Nataša Župac je to učinila i pred srpskom publikom. Šesti blok 11. Serbia Fashion Weeka zatvoren je njenom kolekcijom Azbuka koja je inspirisana srpskom tradicijom i kulturom. Uz zvuke naše tradicionalne muzike, pistom su prošetali modeli koji su nas na trenutak vratili par vekova unazad i pružili jedinstvenu priliku da uživamo u kreacijama koje ističu prirodu svake žene vraćajući joj njenu ženstvenost.

– Reakcije publike su fantastične jer ljudi vole nešto što je tradicionalno. Kolekcija Azbuka inspirisana je našom narodnom nošnjom i našim običajima i kulturom. Mislim da je moda neodvojiva od umetnosti i istorije, jer – to smo mi. Trudim se da svojim doprinosom u modi utičem na svest o tome da svojim oblačenjem i stavom govorimo mnogo o sebi i da bi trebalo da budemo ponosni na ono što jesmo – ističe Nataša Župac.

Naredni blok obeležile su javne ličnosti koje su se ovog puta našle u ulozi modela i na taj način dale doprinos da zatvaranje revijalnog dela Serbia Fashion Weeka bude što zanimljivije.. Revija Katy Wish by Katarina Andrejić pretvorila je čitavu pistu u najlepšu bajku.

Dizajnerka Katarina Andrejić ističe da su devojke koje su prošetale pistom pre svega njene bliske prijateljice koje su joj bile inspiracija.

– To su devojke o kojima se malo priča, a trebalo bi da im se poklanja više pažnje jer su pre svega kvalitetne ličnosti. U svaku haljinu sam uložila maksimalan trud. Sve haljine koje ste večeras videli imaju na sebi detalje koje sam ručno radila i koje je trebalo osmisliti i napraviti kako bi na svakoj od dama koje su ih ponele izgledale dobro i kako bi ih svaka iznela na najbolji mogući način – kaže dizajnerka Katarina Andrejić.

Nakon Katarine, usledila je revija talentovanog i popularnog srpskog dizajnera Bate Spasojevića kome su ovog puta inspiracija za kolekciju Hero Icons 2 bile jake ličnosti iz savremenog doba i ikone iz proteklih epoha. Za ovu kolekciju specijalno je urađena i kampanja u vidu muzičko-modnog spota čiji je autor Vojke Đans, jedan od vodećih muzičara na sceni svog žanra koji je na kraju revije uživo izveo svou novu numeru.

– Do sada niko na našim prostorima nije uradio namenski ovakvu kampanju u vidu muzičkog spota. Ja sam odavno imao ovakvu ideju, ali sada se nekako sve poklopilo da to i realizujemo. Vizualizaciju mora da prati zvuk i za mene je povezivanje muzike sa modom veoma važno jer daje dinamiku i živost čitavoj kolekciji. Inače, muzika predstavlja i moju inspiraciju. Moda je primenjena umetnost, ona sublimira različite sfere – muziku, slikarstvo, film – ističe jedan od najpoznatijih domaćih kreatora Bata Spasojević.

Nakon kraće pauze publici se predstavio Kadet, relativno nov brend, čiji je suvlasnik jedan od najpopularnijih srpskih glumaca današnjice, Miloš Biković. Osnivači brenda predstavili su urbane i street style komade, a dizajneri ističu da su za ovu kolekciju inspiraciju našli u ikonoslikarstvu.

– Postojala je želja da se simboli carske Rusije utkaju u streetwear komade i stvori kolekcija koja će biti savremena i nosiva, ali da ujedno izazvati i emocije, kao nekada kada je nošenje odevnog komada značilo uživati određeni status u društvu. Kadetima su se u Francuskoj nazivala mlađa muška deca u aristokratskim porodicama. Kasnije je to postao sinonim za pitomce vojnih škola. Vrlo često se koristi i za nomenklaturu godišta na sportskim takmičenjima. Mi smo sve to spojili u jedno, i danas Kadet, brend muške i ženske garderobe, propagira ma misiju da redefiniše pojam elegantnog – naveo je Aleksandar Protić, jedan od kreatora ovog brenda.

Revijom Igora Todorovića, koji se prvi put predstavio publici na Serbia Fashion Weeku, završeno je novembarsko izdanje nacionalne Nedelje mode. Secret garden, kako nosi naziv ova kolekcija, predstavlja malu metaforu prema kojoj svako od nas ima skriveni vrt u kom krije svoje tajne, emocije i ljubav.

Posle završne revije, svim prisutnima obratili su se predsednica Serbia Fashion Weeka Svetlana Horvat i potpredsednik Eymeric Francois, čime su zatvorili ovu svečanost i zahvalili se svima na pomoći, saradnji i ukazanom poverenju. Nakon još jedne uspešne nedelje mode, najveće u čitavom jugoistočnom delu Evrope, ljubitelji mode biće u prilici da uživaju u svečanosti Serbia Fashion Awards tokom koje će najboljima u dvorcu Eđšeg biti dodeljene nagrade.