Istraživanje je pokazalo da učenici koji su zapisivali predavanja imaju bolje rezultate na testovima od onih koji to nisu činili, čak i kada nakon toga nisu, ili su tek letimično ponavljali gradivo.

Međutim, pisanje i kucanje teksta nije isto – oni koji su kucali na telefonima ili kompjuterima, nisu imali dobre rezultate koliko oni koji su sve pisali olovkom na papiru.

– Beleške na elektronskim uređajima podrivaju učenje – kaže za “Vol strit džurnal” psiholog Kenet Kievra.

Osim za učenje, pisanje je dobro i za psihičko zdravlje, kaže doktor. Oni koji zapisuju svoje brige na taj način čiste svoj um i umanjuju stres.

Evo nekoliko trikova koji će vam pomoći da poboljšate pamćenje:

1. Škrabajte, žvrljajte, crtajte… tokom predavanja ili poslovnog sastanka. Možda ćete delovati neozbiljno, ali pokažite ovaj tekst nadređenima i sve će im biti jasno.

2. Pišite listu obaveza: veovatno već uveliko unosite sve važne datume, obaveze i planove u “rimajnder” svog telefona, ali stručnjaci savetuju da ćete sve bolje zapamtiti ako pišete. Kupite rokovnik, notes, svesku čije korice vam se baš dopadaju, olovku koja “lepo piše” i pravite planer, kao što se nekada radilo, pre nego što su telefoni i kompjuteri postali naše “sekretarice”.

3. Pišite dnevnik: možda ste radili kada ste bili tinejdžer, ali lekari kažu da vođenje dnevnika može mnogo da doprinese našem psihičkom i mentalnom zdravlju. Naročito ako ste zaboravni. Probajte, u svakom slučaju je zabavno.

4. Pišite “zahvalnice”: možda će vam ovaj savet delovati detinjasto, ali mnogi uspešni ljudi to rade – pre odlaska u krevet, na papiriću napišu šta ih je tog dana posebno obradovalo i šta bi u tom smislu voleli da urade sutradan. Oni koji to rade, kažu da nikada ne odlaze na spavanje mrzovoljni, da je to odličan lek protiv depresije, ali i zaboravnosti jer razmišljajući o danu iza sebe, ali i onom koji tek stiže, mi se setimo važnih obaveza i osoba.