Legenda kaže da je Leonardo Dikaprio dobio ime jer je njegova trudna majka prvi put osetila bebu u stomaku dok je stajala isped jedne Da Vinčijeve slike u italijanskom muzeju. Izgleda kao sudbina to što će Dikaprio najverovatnije tumačiti svog imenjaka u biografiji o velikom majstoru renesanse.

Dikaprio i njegova producentska kuća “Appian Way” otkupili su prava na ekranizaciju još neobjavljene biografije čuvenog umetnika koju je napisao Volter Ajzakson, nekadašnji urednik “Tajma”, prema čijim su biografijama o Stivu Džobsu i Albertu Ajnštajnu snimljeni film u režiji Denija Bojla sa Majklom Fasbenderom, ondosno mini TV-serija Rona Hauarda sa Džefrijem Rašom.

Knjiga o Leonardu biće objavljena u oktobru. 

Ubrzo pošto je “Appian Way” otkupio prava na ekranizaciju knjige, studio “Paramount Pictures” je potpisao ugovor o produkciji filma.

 
Kako ističe izdavačka kuća “Simon & Schuster”, Ajzakson je knjigu napisao na osnovu Da Vinčijevih beležaka koje je utkao u naraciju i povezao ih sa njegovom umetnošću i naukom, ali i halapljivom radodznalošću i maštom. 

Osim neprocenjivih slika, Leonardo je izradio inovativne studije o anatomiji, fosilima, pticama, letećim mašinama, biljkama, geologiji i oružju. Skidao je kožu sa leševa i crtao mišiće koji pokreću usne, a onda naslikao i najnezaboravniji osmeh u istoriji (na Mona Lizi).

Proučavao je matematiku, optiku, pokazao kako zraci svetlosti prolaze kroz rožnjaču i stvorio iluziju promenjive perspektive na “Tajnoj večeri”.

Ajzakson opisuje i kako je Leonardovo životno zanimanje za pozorišne produkcije i scenograifiju uticalo na njegove slike i izume. Prema knjizi, on je bio i donekle neprilagođeni genije: kopile, gej, vegetarijanac, levoruk, sa poremećajem pažnje i povremenim jeretičkim ispadima.