Želite da živite duže? Na pravom ste mestu, samo sledite ove savete!

 

Biti optimističan dokazano produžava život za najmanje sedam i po godina, bez obzira na godine, pol, socioekonomski status i fizičko zdravlje. Ovo se odnosi i na pušače, pokazala je velika američka studija Univerziteta Jejl.

U nastavku pročitajte “recept” za duži život – sastoji se od samo četiri stavke.

1. Budite društveni

Ljudi koji barem jednom nedeljno organizuju druženja s prijateljima žive duže, održavaju oštroumnost i pod manjim su rizikom od srčanog udara. Čak i običan telefonski razgovor s prijateljem (trenutno) snižava krvni pritisak i nivo kortizola, hormona povezanog sa stresom.

Istraživanje Univerziteta Jejl je pokazalo da održavanje dugogodišnjeg prijateljstva jednako dobro deluje na fizičko zdravlje kao fizička aktivnost i nepušenje. Druženje “uživo” je još bolje, pa pre nego što završite telefonski razgovor dogovorite se s prijateljima za kafu ili ručak.

2. Pokažite zahvalnost

Zapisivanje srećnih trenutaka na papir, računar ili u mobilni popraviće vam raspoloženje. Ako beležite sve ono na čemu ste zahvalni, bile to i najmanje sitnice, uopšteno ćete biti optimističniji i zadovoljniji životom. Istraživanje je poazalo i da se ljudi koji pokazuju zahvalnost osećaju fizički snažnijima. Zahvalni ljudi su takođe lekovi protiv ogorčenosti i ljutnje.

Ipak, stručnjaci ističu da pokazivanjem zahvalnosti ne treba preterivati i da se to ne sme shvatiti kao obveza. Najbolje je jednom nedeljno zapisati na čemu ste zahvalni.

3. Činite dobra dela

Pet dobrih dela svaki dan je čarobna brojka koja će vas učiniti srećnijima. To mogu biti sitnice – ustanite starijoj osobi ili trudnici, častite kolegu kafom, dajte beskućniku sitniš. Ulepšaćete dan sebi i onome kome ste pomogli, odnosno pokazali pažnju. Zahvalite sami sebi što ste nekome pomogli i osećaćete se zadovoljnije u sopstvenoj koži

4. U mislima opet proživljavajte srećne trenutke

Sopstveni život možete da produžite i ako u mislima, ili zapisujući na papir, iznova proživljavate srećne trenutke koje ste doživeli u prošlosti. Na taj način, između ostalog, prisetićete se svega što ste postigli u životu što će vam trenutno podići samopouzdanje.

Ako želite da živite duže korisno je razmišljati i o lošem koje vam se dogodilo. Nakon što je prošlo nekoliko godina možda ćete jasnije sagledati razloge raspada ljubavne veze ili poslovnog neuspeha, pa ćete videti da su vam ti “porazi” otvorili neka nova vrata i doneli nove prilike.