Zoran Arsenović ističe da u određenim aspektima ovogodišnja sezona putovanja podseća na onu iz 2019. godine, s tim što jedan mesec pomeramo unapred.
“Ono što se dešavalo 2019. u prvim nedeljama maja, sada se dešava u prvim nedeljama juna. Možemo da pravimo tu paralelu da se mesec dana pomera ta sezona s obzirom na epidemiološku situaciju i sve one odluke zemalja vezano za ulazak u iste, praćenje svih protokola”, istakao je Arsenović.
Ukazao je da se ove godine ipak očekuje značajno bolja sezona od prošle, ali na nivou od 65 do 70 odsto realizovanih putovanja u odnosu na 2019. godinu.
Što se tiče Grčke, kako kaže, informacije ukazuju da sve ide u dobrom pravcu.
“Polako se pripremaju i objekti koji do sada nisu otvoreni, veći deo objekata je već otvoren i spreman, plaže su uređene, nema nekih značajno drugačijih epidemioloških mera od onih koje su kod nas na snazi”, dodaje Arsenović.
“Cene aranžmana nisu menjane od 2019. godine, neke destinacije i jeftinije”
Naglašava da su cene prilagođenje budžetima naših građana, kao i da nisu menjane od 2019. godine i da se na nekim destinacijama koje beleže značajan pad turista iz drugih zemalja oseća pad cena od nekih 10 do 15 odsto.
Ono što predstavlja dodatni trošak svima koji žele da putuju u Grčku je pi-si-ar testiranje koje je obavezno za decu stariju od pet godina, a na pitanje da li će se to pravilo menjati, Arsenović kaže da za sve vakcinisane građane nije obavezan pi-si-ar test, ali da je za decu obavezan.
“Naša intencija i naša asocijacija zajedno sa resornim ministarstvom Grčke ide u pravcu da se ta starosna granica pomeri bar do 12 godina kako bi našim građanima olakšali taj dodatni trošak, koji u Srbiji nije mali i iznosi 9.000 dinara. Ako putuje četvoročlana porodica koja nije vakcinisana to je značajan iznos od 36.000 dinara”, navodi Arsenović.
Apelovao je na sve građane da se vakcinišu ne samo zbog putovanja, već prevashodno zbog zdravlja.
Na pitanje da li postoji mogućnost da Grčka počne da priznaje antigenski test za naše građane, Arsenović kaže da se nada da smo blizu toga.
“To su određene zemlje već uradile u proteklih par nedelja, konkretno Hrvatska, Bugarska, Slovenija. Intencija je da se ide u tom pravcu kako bi zemlje koje dominantno zavise od turizma, a Grčka jeste jedna od njih, uspele da privuku što veći broj turista iz okolnih zemalja koji uglavnom i gravitiraju ka Grčkoj”, objasnio je Arsenović.