Razlog je vrlo jednostavan: ljudi koji pretražuju vaše usluge vrlo lako mogu postati vaše mušterije. Ukoliko ih ubedite da ste od poverenja i ekspert u svojoj industriji, potencijalni klijenti će vam lakše verovati i zainteresovati se za vaše proizvode ili usluge.

Pored toga, sam blog na sajtu će pomoći pretraživačima da prepoznaju vaš sajt. Sajtovi koji su svom sklopu sadrže blog imaju 34% veću šansu da budu indeksirani, navodi kompanija PixelMedia. Ovo je izuzetno bitno za SEO zbog toga što će pretraživači vaš sajt prepoznati kao autoritativan izvor informacija.

Ovo je samo jedan primer koji demonstrira zbog čega je blog na sajtu važan za vaše poslovanje. Evo par korisnih saveta koji će vam pomoći da optimizujete blog u 2019. godini.

Optimizacija za duge ključne reči

Sadržaj na vašem blogu može biti idealna platforma da optimizujete svoj sajt za duge ključne reči koje se ne nalaze prečesto na vašem sajtu. Ovo su ujedno ključne reči koje imaju najmanje konkurencije u pretraživačima, a istovremeno imaju bolju stopu konverzije – čak 36% kako tvrdi Nil Patel, priznati SEO ekspert.

Duge ključne reči su fraze koje ljudi zapravo koriste pri pretraživanju interneta. Samim tim što su konkretnije, daleko su efikasnije zato što uz dobru optimizaciju donose rezultate koje ljudi traže.

Dodajte poziv na akciju

Ukoliko uspete da potencijalnu mušteriju zadržite dovoljno dugo na sajtu i zainteresujete ih za temu koju obrađujete, mogu biti samo korak od konverzije. Na vama je da im taj korak olakšate. Dodajte na svom blogu poziv na akciju u vidu dugmeta koji će ih odvesti do stranice na kojoj nudite svoje usluge.

Tako, na primer, ako držite frizerski salon na Karaburmi i pišete o aktuelnim frizurama za maturu, na kraju članka možete dodati dugme „rezervišite termin“. Time ćete slučajnog posetioca sajta pretvoriti u mušteriju vrlo lako.

Uključujte ključne reči u naslov

Naslov vašeg članka mora sadržati ključnu reč za koju želite da ga optimizujete. Ali to ne treba da radite na način koji bode oči, već na prirodan način. Ovo ponekada može biti izazovno, ali uz malo kreativnosti ne i nemoguće.

Objavljujte kvalitetan sadržaj

Google je unapredio svoj algoritam do te mere da prepoznaje kvalitetan od plitkog sadržaja. Samim tim, Google nagrađuje kvalitetan sadržaj, dok nekvalitetan kažnjava. Baš kao i vaši čitaoci.

Ukoliko se nekome svidi vaš članak, on će ga rado podeliti na društvenim mrežama. Zbog toga treba da nastojite da objavljujete kvalitetne članke sa dovoljno informacija, kredibilnim izvorima i podacima.

Obratite pažnju na gramatiku

Još jedan važna, ali često zapostavljena stavka je kvalitet lekture sadržaja. Ukoliko je vaš članak pun gramatičkih grešaka, lošeg pisanja, nerazumljivih i dugih rečenica, bez podnaslova i jasnih tačaka, biće ignorisan od strane pretraživača i čitalaca. Zbog toga, članke treba proveravati ne samo zbog gramatičkih grešaka, već i kako biste utvrdili da li je tekst dovoljno razumljiv za sve čitaoce, ne samo za autora.

Evergrin članci

Članci koji obrađuju temu koja je uvek aktuelna će uvek imati posebno mesto u pretraživačima, zbog toga što će ka sebi privlačiti dosta relevantnih linkova. Nakon što objavite ovakav članak, obavezno ga podelite na društvenim mrežama i sa drugim ekspertima u vašoj industriji, kako bi mogli da ga citiraju i samim tim stavljaju linkove nazad ka njemu. Ne samo što će ovo poboljšati rangiranje, već će i privući dosta poseta vašem sajtu.

Deljenje infografika

Ukoliko objavljujete infografik na svom blogu, obavezno dodajte link koji drugi mogu da preuzmu kako bi mogli da isti infografik podele na svojim sajtovima. Ovo će takođe doneti dosta kvalitetnih linkova i poseta na vaš sajt.

Predstavite goste iz vaše industrije

Ukoliko znate druge blogere i eksperte u vašoj industriji, nemojte se stideti da ih pozovete da napišu članak na vašem sajtu. Pored toga što će i oni dobiti link sa vašeg sajta ka njihovom, takođe će promovisati svoj članak a samim tim i vaš sajt na svojim društvenim mrežama, i privući još poseta.

Međutim, važno je da to ponudite autorima koji imaju autoriteta i sajtove koji se već dobro rangiraju.

Osvežite stare članke

Ukoliko već dugo vodite blog na sajtu, verovatno imate mnogo materijala koji ste objavili davno i možda nije više relevantan. Ukoliko imate takvih članaka, nemojte se ustručavati da ih uklonite sa sajta.

Sa druge strane, ukoliko su članci i dalje relevantni možete ih osvežiti novim informacijama i time dobiti članak koji iznova možete da delite. Ukoliko je taj članak u prošlosti imao dosta poseta, osvežavanjem ćete ga verovatno ponovo izgurati na sam vrh pretraga ukoliko nudi korisne, relevantne informacije.

Dobićete više spoljnih linkova

Svi znaju da su linkovi sa drugih autoritativnih sajtova ka vašem ključni u optimizaciji za pretraživače. Međutim, mnogi sajtovi neće hteti da linkuju ka vašem ukoliko nemate nikakvih članaka, iz razloga što je pretraživačima vrlo providno da pokušavate da ih obmanete.

Međutim, kako blogovi nude dosta informativnog sadržaja, vlasnici sajtova će hteti da linkuju nazad ka vama ukoliko nudite kvalitetan sadržaj. Još važnije, pretraživači vas neće kazniti zbog toga što pokušavate da ih obmanete.