Taj časopis s međunarodnim tiražom čiji je jedan od slogana “Govorimo onako kako jeste”, u svom narednom, oktobarskom izdanju, ima članak “Šta popraviti u Fiatu”, objavljen na internetu.

Problem Fiata je to što mu prodaja, od 2011. godine kada se vratio na tržište SAD, i koja se popela na 46.121 automobil 2014. godine, od tada stalno opada, te je 2018. godine prodao svega 15.521 vozilo, računajući celokupnu Fiatovu, sada “ostarelu i nevoljenu gamu”: 500, 500L, 500X i 124 “spajder”.

Fiatov ukupan godišnji promet u SAD je tako manji od jednonedeljne prodaje “Fordovih” kamioneta “F-150”, piše časopis.

“Popravka bi bilo da najpre “Fiat ubije neprivlačni 500L” – piše “Kar end drajver”.

Potom bi ta kompanija trebalo da napravi modernu verziju svog nekada popularnog modela – jednostavnog, pristupačnog “fiata 124” koji mu je pomogao sredinom 1960-ih godina. Fiat bi mogao da ga izgradi na onome što već ima: na Mazdinim “kostima” koje čine osnovu sadašnjeg “fiata spajdera”.

“Time bi se Fiat vratio korenima: da bude ‘BMW Serije 3’ za siromašnog čoveka: robustan, pristupačan, zabavan za vožnju i smišljen da kupcu pruži samopouzdani osećaj ‘Al’ izgledam dobro!’, isti kao kada se obuju italijanske kožne mokasine”, naveo je časopis.

Uz to, “Kar end drajver” preporučuje Fiatu da u skladu s potrebama tržišta izgradi dva modela koja bi imala “snažnu prodaju”: jedan bi bio kompaktni “krosover”, a drugi mali terenac koji bi vratio ime nekada visoko popularne “kampanjole” koja je posle Drugog svetskog rata bila Fiatov odgovor na američki “džip”.

Sve verzije bi trebalo da dobiju “nervozne, a pouzdane i snažne motore od 2,0 litra sa 175 konjskih snaga, potpomognute šesterostepenim ručnim ili osmostepenim automatskim menjačem”.

Sledile bi “abart, hibridne i električne verzije visokih performansi.., a jednostavne tehnologije”.

S početnim cenama u SAD ispod 25.000 dolara (23.000 evra) i gornjom granicom nešto iznad 30.000 dolara (27.000 evra), “ti fiati bi bili korisni, sportski i baš pravi, jer ko u svojoj garaži ne želi ljubav s odmora u Italiji?”, zaključuje “Kar end drajver”.