Evropska komisija zahteva uvoženje 11 novih bezbednosnih sistema koji će biti obavezni za sve nove automobile od 2021. godine.

 

U Evropskoj komisiji smatraju da će ovi sistemi prepoloviti broj teško povređenih i poginulih (26.000 godišnje prema poslednjoj analizi) u saobraćajnim nesrećama. Od 2010. razne mere Evropske unije su umanjile broj nesreća za 20%, ali Evropska komisija ističe da nema značajnijeg pada od 2013.

Procene su da će uvođenje ovog paketa bezbednosnih sistema spasti oko 7.300 života i sprečiti 39.000 teških povreda između 2020. i 2030. Jedan od sistema koji će biti obavezni je zadnja kamera, koja je već godinama dostupna kao dodatna oprema i navodno spasi oko 95 života godišnje u SAD.

Upravo su u SAD nedavno uveli sličan paket obaveznih sigurnosnih sistema kako bi povećali bezbednost na putevima.

Pomenuti bezbednosni paket koji će biti obavezan u EU čine: 

– Napredno sigurnosno kočenje – sistem koji automatski zaustavlja vozilo ukoliko detektuje opasnost od sudara 

– Instalacija za blokadu alkohola – mogućnost postavljanja uređaja za analizu vazduha prilikom paljenja automobila, koji će onemogućiti vozače u alkoholisanjom stanju da pokrenu vozilo 

– Otkrivanje pospanosti i poremećaja pažnje – detektovaće pad pažnje vozača i upozoravati ga da se odmori 

Snimač podataka o nesreći – poput “crne kutije” iz aviona ovaj sistem će beležiti podatke poput brzine, lokacije i trenutka udesa

– Signal za zaustavljanje u hitnim slučajevima – automatsko treperenje svetla u slučaju opasnosti radi hitnog zaustavljanja 

– Unapređeni sigurnosni pojasevi 

– Veća zona glavnog udara sa sigurnosnim staklom za veću zaštitu biciklista i pešaka prilikom udesa 

– Inteligentna podrška brzine – sistem koji može da preuzme primat kako bi se ograničila brzina na osnovu prepoznavanja saobraćajnih znakova 

– Pomoć pri praćenju trake – upozorava vozača ukoliko napusti svoju traku 

– Veća zaštita putnika u testu bočnog udara 

Zadnja kamera ili senzori



loading...