Uz pomoć komandi na pametnom telefonu, vozači sada mogu autonomno da parkiraju automobile na unapred određena mesta bez potrebe da kontrolišu kretanje vozila.
U garaži muzeja Mercedes-Benz u Štutgartu, kompanije Bosch i Daimler su uslugu autonomnog parkiranja sproveli u realnost. Usluga autonomnog parkiranja je veoma bitna prekretnica na putu ka autonomnoj vožnji.
Pilot rešenje u garaži muzeja Mercedes-Benz je prvo na svetu rešenje zasnovano na infrastrukturi za potpuno autonomno parkiranje u realnim uslovima, sa i bez vozača za upravljačem. Početkom 2018. godine, posetioci muzeja će moći da dožive prednosti ove usluge u garaži muzeja, i uštedeti vreme koje bi potrošili na traženje parking mesta.
– Autonomna vožnja će biti deo naše svakodnevice brže nego što možemo zamisliti. Autonomno parkiranje u garaži muzeja demonstrira kako je ova tehnologija zapravo napredna – izjavio je dr Mihael Hafner, šef odeljenja autonomne vožnje i aktivnog razvoja bezbednosti kompanije Mercedes-Benz Automobili.
– Upotreba pametne infrastrukture garaže i njena umreženost sa vozilima dozvoljava nam da autonomno parkiranje pretvorimo u realnost mnogo ranije nego što smo očekivali – rekao je Gerhard Stejge, predsednik Chassis Systems Control divizije kompanije Bosch.
Kao magijom: autonomna vožnja do parking mesta i nazad
Koristeći pametan telefon, svako može rezervisati automobil uz pomoć aplikacije. Putovanje počinje kada se vozilo samostalno doveze do dela za preuzimanje. Vraćanje automobila je podjednako jednostavno: klijent ostavlja vozilo na za to predviđeno mesto u garaži i vraća ga upotrebom aplikacije na pametnom telefonu. U trenutku kada pametni sistem garaže identifikuje vozilo, automobil se pokreće i vozi se do unapred određenog mesta.
Ovaj način autonomnog parkiranja je omogućen komunikacijom između pametne infrastrukture garaže obezbeđene od strane kompanije Bosch i automobilske tehnologije kompanije Mercedes-Benz.
Senzori instalirani u garaži nadgledaju kretanje vozila i njegovo okruženje dok ga usmeravaju. Tehnologija unutar automobila bezbedno pretvara komande infrastrukture garaže u manevrisanje i, ukoliko je potrebno, zaustavlja vozilo u pravo vreme. Senzori infrastrukture garaže i komunikacione tehnologije dolaze iz kompanije Bosch. Daimler obezbeđuje privatnu garažu muzeja i pilot vozila. Zajedno sa kompanijom Bosch, napraviće interfejs između infrastrukture i vozila i napraviti potrebne modifikacije na tehnologiji senzora i softveru vozila.