Cadillac koji upravlja bez pomoći vozača stiže 2016. godine

U roku od dve godine u prodaji će se naći prvi model Cadillaca koji će imati poluautonoman sistem upravljanja i koji će biti opremljen sistemom pomoću kojeg će automobili međusobno „komunicirati", saopštio je General Motors (GM).

Ta kompanija je u nedelju objavila da će poluautonoman sistem upravljanja na autoputu biti ponuđen kao opcija od leta 2016, ne precizirajući koji model Cadillaca je u pitanju.

Sistem GM-a, nazvan Super Cruise, koristi kamere i radar pomoću kojih se automobil stalno kreće sredinom širine saobraćajne trake i na bezbednom rastojanju iza automobila koji je ispred njega. Taj sistem će potpuno zaustaviti automobil ako vozilo ispred stane, a vozač ne reaguje.

Osim na autoputu, pri brzinama i do 112 km/h (70 milja na sat), sistem je prilagođen i kretanju u urbanim sredinama, pri manjim brzinama, a naročito je koristan u režimu saobraćaja stani-kreni, kada se vozilo nalazi u koloni.

Drugi proizvođači, kao što je Mercedes, već sada nude slične sisteme koji rade pri niskim brzinama, ali GM kaže da je prvi napravio sistem koji bezbedno radi kada se vozilo kreće većim brzinama, na autoputu.

– Ukoliko vam se ne vozi od Kalifornije do Las Vegasa, možete pustiti volan, skloniti stopala sa papučice gasa i kočnice i dozvoliti da auto upravlja umesto vas – objašnjava generalna direktorka GM-a, Meri Bara.

Ipak, GM kaže da nije u pitanju potpuno samoupravljajući automobil i da ta kompanija radi na sistemu za nadzor vozača kako bi se auto „uverio” da li vozač obraća pažnju na to šta se dešava na putu.

GM je najavio i da će od 2016. Cadillac CTS biti opremljen radio-predajnikom i prijemnikom koji će omogućiti komunikaciju između automobila i razmenu podataka o tome gde se koji nalazi, kojom se brzinom kreće i da li možda vozač u tom trenutku koči.

Predviđeno je da senzori i primopredajnici duž autoputeva prikupljaju informacije od automobila i prenose ih drugim vozilima, obaveštavajući ih o zaustavljenom ili usporenom saobraćaju na koji nailaze, ili čak i o tome da drugi automobil naglo koči.

Uprava za bezbednost saobraćaja SAD već radi na standardima radio-frekvencija za te uređaje i na njihovom obezbeđenju od napada hakera.

GM je ove informacije objavio na početku svetskog kongresa Udruženja za inteligentni transport koji se održava u Detroitu. Tokom tog skupa očekuje se niz sličnih najava drugih kompanija jer čitava auto-industrija napreduje ka robotizovanim automobilima koji treba da budu bezbedniji od sadašnjih.