DA LI STE ČULI ZA AUTOMOBILSKOG SOMELIJERA? Ovo su najatraktivnija zanimanja u auto industriji!

Vožnja
Printscreen/Youtube

Rad u automobilskoj industriji je uvek dinamiča, kreativan ali i opterećen kratkim rokovima. Ipak postoje i neobični a u isto vreme zanimljivi zadaci koji su široj javnosti nedovoljno poznati a obavljaju ih vrsni stručnjaci.

 

Svi znaju za dizajnere, inženjere i radnike na pokretnim trakama, ali oni su samo deo mnogobrojne ekipe stručnjaka raznih profila koji učestvuju u izradi jednog četvorotočkaša – od ideje, preko dizajniranja, razvoja, pripreme za proizvodnju, proizvodnje, promocije i na kraju pripreme za prodaju. Među njima, nalaze se i srećnici koji se bave ovim neobičnim poslovima:

1. Prvi vozač 

Prvi je u ekipi brojnih test-vozača koji voze prototipove određenih modela i svojim sugestijama utiču na dalji razvoj. U pojedinim kompanijama kao što je Seat, vozač koji obavlja ovaj posao preveze oko dva miliona kilometara godišnje!

2. Vajar

Zadužen je za izradu automobila u razmeri 1:1. Model se pravi od gline i neophodno je da ima masu kao pravi automobil. Tokom ovog procesa, za jedan prosečan automobil, upotrebi se oko 2,5 tona gline i potroši oko 10.000 radnih časova…

3. Prvi krojač

Ručno izrađuje kompletnu “presvlaku” enterijera novog automobila, sa najboljom kombinacijom boja, dezena i materijala. Da bi se obložila jedna kabina prosečnog automobila, potrebno je oko 30 metara raznih materijala i oko dve godine posla…

4. Tester sedišta

Sve što treba da radi je da – sedi. Ali od njegove procene zavisi izbor idealnog profila sedišta u budućem modelu. Testeri i njihovi timovi tokom razvojong procesa izvedu oko 20.000 operacija sklapanja, preklapanja, pomeranja za svaki tim sedišta, tokom kojih ocenjuju praktičnost i udobnost, ali i vrste punjenja, materijala, strukture, šavova… Zaduženi su i za izbor dizajna naslona za glavu.

5. Automobilski “somelijer” 

Najvažniji instrument ovog stručnjaka je nos, a zadužen je za pravilan izbor “mirisa novog automobila”! Tim hemičara izvodi preko 400 testova mirisa svake godine, tokom kojih se automobili izlažu temperaturama i do 60 stepeni Celzijusovih. Automobilski “somelijeri” ne smeju da puše niti da stavljaju parfeme.