1. Nepravilno korišćenje kvačila

Automobili sa ručnim menjačem zahtevaju mnogo više angažovanja tokom vožnje, a najvažnija stvar je svakako pritiskanje kvačila.

Međutim, mnogi vozači vrlo često pritiskaju kvačilo samo do pola prilikom promene brzine.

A to dovodi do struganja zupčanika i smanjuje dugovečnost delova.

2. Korišćenje kvačila za odmor stopala

Mnogi vozači odmaraju svoje stopalo na kvačilu. Iako dizel motori imaju malo tvrđe kvačilo i možete da priuštite sebi da na njemu odmarate stopalo, pod uslovom da ga ono uopšte ne pritiska, situacija je potpuno drugačija sa benzinskim motorima.

Kod njih je kvačilo mnogo mekanije, pa čak i najmanji pritisak može da dovede do njegovog habanja.

3. Odmaranje šake na glavi menjača

Mnogi jeftiniji automobili nemaju greben pored sedišta za odmaranje ruke, pa je zato vozači odmaraju na menjaču.

Iako spuštanje ruke na menjač izgleda bezazleno, oon je povezan sa velikim brojem opruga koje mu pomažu da promeni položaj.

A spuštanje ruke stvara dodatni pritisak. Težina od šake može da opusti opruge itako smanji životni vek delova menjača – čija popravka uopšte nije jeftina.