Ne treba vam šlep služba! Za nekoliko minuta, brzo i sigurno ZAMENITE SAMI TOČAK NA AUTOMOBILU

zamena guma
print screen/YouTube.com

Jedan od važnijih uslova sigurne vožnje jesu pouzdani pneumatici. Ukoliko uočite da auto krivuda ili dođe do pucanja gume, postepeno smanjite brzinu, isključite se sa kolovoza i proverite stanje vaših točkova. Ako je guma oštećena ili pukla moraćete da je promenite, odnosno zamenite ceo točak. Tako ćete obezbediti pre svega svoju bezebednost ali i bezbednost drugih učesnika u saobraćaju.

 

Najpre upalite svetla upozorenja, ugasite motor, a menjač “izbacite iz brzine”.

Gume na otvorenom putu ne možete popraviti sami. Morate zameniti ceo točak. To nije veliki problem kao što se u prvom trenutku čini.

Važno je da svi putnici izađu iz vozila kako biste smanjili težinu, a onda pripremite rezervni točak. Potrebni alati moraju biti sastavni deo opreme vozila. Pogledajte u priručniku vašeg automobila, šta sve imate i kako se koristi.

Ako imate čelične felne, najpre odstranite poklopac na točku koji menjate (ratkapnu). Nakon toga otpustite matice točka za pola kruga (ključem koji je sastavni deo opreme vozila). Ako ne ide rukom, pomognite težinom svoga tela.

Namestite dizalicu ispod vozila, na mestu za dizanje, kod točka koji se menja (gde se nalazi tačka za dizanje, opisano je u priručniku vozila). Postavite dizalicu tako da mogućnost rušenja bude isključena. Tada je auto spreman za postupak dizanja.

Kada se vozilo počne odizati od tla, namestite rezervni točak ispod vozila, kao osigurač u slučaju da dizalica popusti. To se može dogoditi i na ravnom i zato se NIKADA ne smete podvlačiti pod auto. Kada se točak odvojio od podloge, odvrnite matice dijagonalnim redosledom, te ih skinite i odložite na sigurno mesto, da ih ne izgubite.

Odstranite točak i položite ga pod vozilo. Potom, uzmite rezervni točak i namestite ga na mesto onog kojeg ste upravo skinuli. Namestite matice obrnutim redosledom od prvobitnog skidanja. Zategnite matice samo toliko koliko možete rukom.

Spustite dizalicu tako da točak dotakne tlo. Potom, ključem čvrsto pritegnite matice. Izvadite točak ispod vozila i do kraja spustite vozilo. Na kraju, izvadite dizalicu i do kraja pritegnite matice.

Tu nije kraj! Većina vozila ima rezervnu gumu, koja je predviđena za brzinu do 50 km/h. Stoga posetite vašeg vulkanizera koji će vam dati adekvatan savet ili popraviti havarisanu gumu.