DRŽAVA ODREĐUJE MINIMUM I MAKSIMUM: Od septembra nove cene tehničkog pregleda automobila?

Posle godinu dana primene propisaće se iznos najnižeg i najvišeg plaćanja.

tehnički pregled
printscreen/youtube.com/ RTS

Od septembra bi trebalo da se uvede red u rad linija tehničkih pregleda u Srbiji, tako što bi država, odredila najnižu ali i najvišu cenu, saznaju “Novosti”.

Ova mera bi, smatraju dobri poznavaoci ove oblasti, dovela do smanjenja cene usluge tehničkog pregleda vozila, koja je od stupanja na snagu početkom jula 2018. novog Pravilnika o TP dostigla i 6.000 dinara za vozila B kategorije…

– Država je obavezna prema važećem Zakonu o bezbednosti saobraćaja Srbije da odredi najnižu ali i najvišu cenu tehničkog pregleda. Zašto to tačno godinu dana posle stupanja na snagu novog pravilnika nije urađeno ne znam – kaže predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije (UOTP) Trifun Stojanović.

Cene tehničkog pregleda za najbrojniju kategoriju vozila (putnički automobili) kreću se od 4.000 do 6.000 dinara – potvrđuje Stojanović za “Novosti”.

– Razlog povećanja sa 800-1.500 dinara koliko je koštala ova usluga do sredine prošle godine (a nažalost bilo je i besplatnih tehničkih pregleda) su povećani troškovi, ali i smanjenje provizije koje osiguravajuće kuće daju vlasnicima tehničkih pregleda. Mi smo kao udruženje, u saradnji sa ostalim asocijacijama TP, nekoliko puta dostavljali nadležnima naš predlog cenovnika – kaže Stojanović.

Taj predlog cenovnika, na osnovu realnih troškova, uz određenu zaradu za vlasnika bi obradovao naše vozače jer bi za putnički automobil izlazak na liniju TP koštao oko 20 evra.

– Kalkulisali smo sa tom cenom i mislim da smo bili realni. Naravno to je bilo pre smanjenja provizije koje daju osiguravajuće kuće za zaključivanje polise obaveznog auto-osiguranja – dodaje Stojanović.

Iako je još pre više meseci formirana “radna grupa” koja bi razmotrila ovu problematiku za sada, kaže Stojanović, nema nikakvih izmena.

– Navodno će i te provizije biti uskoro regulisane. Ukoliko tako bude, onda je moguće i znatno snižavanje cena ove usluge od izuzetne važnosti za bezbednost saobraćaja – ističe Stojanović.

Novi pravilnik postigao cilj

S početka proleća novi Pravilnik o vođenju usluga tehničkih pregleda doneo je mnogo protesta vlasnika, gužve, ali je vrlo brzo “sistem profunkcionisao”. Nema više nejasnoća o tome koje vozilo može, a koje ne može da prođe pregled, ali su vozači i dalje, razumljivo, ogorčeni cenom pregleda. S druge strane, svi se slažu da je sprečavanje “registracije vozila kroz papire” bez dovoženja vozila na liniju TP prava stvar jer su mnogi krševi završili tamo gde im je i mesto – na otpadu, umesto na drumu.