EKSKLUZIVNO: Srpski AQOS automobili imaće svetsku premijeru u Ženevi 2016!

’’Ono što se moglo očekivati se i desilo. Aqos Technologies će imati svetsku premijeru na salonu automobila u Ženevi 2016. godine’’ - navodi se iz tima Aqos-a. Saša Milovančević je diplomirani arhitekta, dizajner, konstruktor i pokretač projekta AQOS. AQOS Technologies je osnovan u Beogradu kao kompanija koja će biti uključena u međunarodno tržište visoko-tehnoloških proizvoda. Radio je za mnoge svetske brendove kao što su Mercedes, TVR i mnoge druge. Iz Srbije je davno otišao u Milano gde je i napravio karijeru.

 

Nakon samo nekoliko meseci, i velike medijske pažnje, tim Aqos automobila je uspešno ugovorio svetsku premijeru svojih automobila na Ženevskom salonu automobila, kao jednom od najprestižnijih, i tom prilikom se sprema premijera koncepta automobila, koji treba da zadovolje i one sa najistaknutijim ukusom. Aqos techonologies, kompanija koja razvija i dizajnira Aqos automobile, ovih dana je predstavila i novi projekat Grand Turizmo konecpta, popularno nazvan GT Good Taste. Ovaj koncept prezentuje izvanredna linija i sklad emocija pri izradi, što sve Aqos automobile čini jedinstvenim.

Kada si počeo da se baviš dizajnom?

– Od četvrte, pete godine. Zapravo od kada sam prepoznao fenomen automobila, njegovog oblika kao erotskog sadržaja na istom nivou lepote devojaka,  koji je bio toliko jak da je sve ostalo istorija.

Odakle ti tolika ljubav prema automobilima? Zašto ne avioni, brodovi, na primer?!

– Avioni i brodovi me asociraju na oružje jer su tu, zapravo, ekstremne perfomanse, karakteristike. Arihtektura kao nežniji oblik ljubavi, a automobili kao simbioza arihtekture i svih drugih oblika industrijskog dizajna. U stvari, automobil je kao pokretna placenta, metalni kaput i, u isto vreme neka vrsta substituta svih drugih mogućih psiholoških sigurnosti: u kolima ti je toplo, slušaš muziku, upravljaš, pola čovečanstva ti je nastalo u kolima.

 

Da li si nekad vozio automobil koji ti se nije sviđao, od dizajna, motora i tako dalje?

– Nijedan automobil mi se ne ne sviđa. A to implicitno govori da mi se nijedan ne sviđa dovoljno. Ali prema svakom automobilu imam razumevanja. A čak posebne simpatije prema krševima koji su nastali iza komunističke zavese tipa: Wartburg, Jugo, Trabant. Ali svaki automobil je nastao karakterom stvaraoca i kupca da se pronađu u toj mašini. Dakle, sve automobile volim i sve automobile ne volim.

Radiš na novom brendu – AQOS automobilima , koliko dugo radiš i koliko automobila će biti za početak?

– Biće osam automobila. Ali će se tu desiti jedan međušpil klasnih pristupa. Inače, na projektu AQOS-a se radi intezivno deset godina. Počeli smo onog trenutka kada smo shvatili da više ne možemo biti vojnici u tuđim ratovima i da moramo povesti sopstvenu bitku, odnosno stvaranje brenda. Okupljena je grupa ljudi oko AQOS ideje iz svih firmi sa kojima sam radio godinama na tom profesionalnom putu. Ideja ovog dizajna je u nesmenjivosti koja se graniči sa logikom dizajna. Dakle, ne nameravamo da proizvedemo automobil gde mu menjamo fejslifting posle dve godine i da ga zamenjujemo posle četiri godine, kao ostatak automobilske industrije. Želimo da pronađemo krajnju perfomansu dizajna automobila za čoveka s početkom 21. veka. Znači, unutar ideje jeste jedan automobil za jedan život.

 

Da li težiš ka savršenom automobilu, ili uvek ostavljaš nekog lufta kako bi mogao u nekoj bliskoj budućnosti dizajnirati još bolji automobil?

– Da, uvek ostavim prostora na filozofskoj ivici samog dizajna. Dizajn podrazumeva konstantan i neprekidan sistem unapređenja. Potpuna besmislica je ako, na primer, kupite automobil 2015. godine i morate da ga prodate 2019. godine. Dakle, na ovom nivou tehnologije, materijala, istorije umetnosti, AQOS je Robin Hud u tržišnom smislu. I to predstavlja pečat onoga ko je kupio automobil i da se tim činom kupovina automobila  završava u jednom životu. Ali ćemo svakako kasnije raditi i druge automobile, druge klase, drugačiji dizajn.

Kada se očekuje premijera, odnosno prvo predstavljanje AQOS automobila?

– Na nivou koncepta – krajem ove godine ili početkom sledeće. Kasnije i na testu, odnosno na promociji na čuvenoj trci u Le Mans-u, a na ulicama za tri do pet godina.

Gde se pozicionira AQOS brend?

– Ako pozicioniramo AQOS, bez obzira na ovu moju miroljubivu retoriku, taj novi brend nekom uskače u supu. Ovaj brend će se recimo pozicionirati između Maserati-a i BMW-a, ali mi smo na potpuno drugom nivou svesti i ne doživljavamo nikoga kao konkurenciju, no takvim pristupom ćemo verovatno nekome naneti štetu na tržištu. Mi gruvamo autfit svoj  filozofije i logike kroz sebi svojstven dizajn i tehniku u prvi plan. Naravno da ćemo jedno vreme da budemo kao takvi – nerazumljivi ili ti možda mistični, ali i ta nerazumljivost će se vremenom pretvoriti u razumevanje i obožavanje.

Da li možeš da objasniš značenje brenda AQOS?

– Ne. Jer, ne znači ništa. Jedan moj drugar grafički dizajner  je napravio jedan neopisivo glup font (koji mi inače koristimo i dan danas kako bismo bili autetični u svakom segmentu) koji je potpuni promašaj ali, samo su ta četiri slova stajala dobro u odnosu na ceo font i tako je nastao – AQOS.

Radiš deset godina na AQOS automobilima, kako si okupio svoj tim i koliko je teško naći iskusne ljude?

– Sigurno ih ne biram na romansiranom CV-u. Dakle, romansirani CV ne postoji u mom odabiru. Posle izvrsnog vremena čovek počinje da funkcioniše na nivou intuicije. Ono što je nekad bilo svesno odlazi u podsvesni deo uma. Sva naša spoljna likovnost je zapravo posledica unutrašnjeg sadržaja. Tako je i sa brodovima, avionima, motorima, automobilom – ako uzme 6B olovku i nacrta mi portret, ne moram uopšte da ga upoznam, ne moram da mu čitam CV, niti da ga guglam, ne moram ništa da znam o njemu, dakle ima specijalnu dizajn tehniku ali u invertualnom smislu.

Žene i automobili su uvek išli jedno uz drugo, da li AQOS ima na umu da dizajn prilagodi ženama? Ili su automobili isklučivo za muškarce, pa ako se svide ženama – svide?

– Žene inače imaju bolji osećaj za automobile od muškaraca. I bolje čitaju poruku automobilskog dizajna od muškaraca iz prostog razloga zato što one povezuju automobilsku karoseriju sa muškim egom. Mi sve vreme spekulišemo sa duhom čoveka i njegove mašine. AQOS će inače raditi tematski za žene, odnosno mi čak i pravimo specijalni model automobila za žene koji će karoseriju tretirati logikom odevnog predmeta. Na tom projektu učestvuje i modna dizajnerka Iva Stefanović i biće korišćena znanja Tehnološko-metalurškog fakulteta iz Beograda u oblasti novih materijala. Ne bih više da otkrivam. *smeh*

„Sve što sam oteo od istorije, umetnosti, znanja i tehnike, pokušavam da vratim kroz novi brend“ – Saša Milovančević (AQOS)