"Ono što možeš da sanjaš, možeš i da uradiš" – rekao je jedan od najvećih, najsmelijih i najsposobnijih automobilskih konstrukora, Enco Ferari. Čovek koji je počeo karijeru kao vozač na trkama, završio je život kao apsolutni kralj auto-industrije. Ipak, priča o legendarnom amblemu jedna je od zanimljivijih. Stoga ćemo je danas podeliti sa vama...

 

Ferari je italijanski proizvođač luksuznih sportskih automobila sa sedištem u Maranelu. Osnovao ga je Enco Ferari 1929. godine, kao Skuderija Ferari. Pre ulaska u proizvodnju uličnih automobila kao Ferrari 1947. godine, kompanija je sponzorisala vozače i proizvođače trkačkih automobila.

Tokom svoje istorije, kompanija je postala poznata po učešću na trkama, posebno u Formuli 1, gde ima veliki uspeh. Ferari drumska vozila se obično gledaju kao simbol brzine, luksuza i bogatstva.

 

Enco Ferari (foto:wikipedia.org)

“Ono što možeš da sanjaš, možeš i da uradiš” – rekao je jedan od najvećih, najsmelijih i najsposobnijih automobilskih konstrukora, Enco Ferari.

Čovek koji je počeo karijeru kao vozač na trkama, završio je život kao apsolutni kralj auto-industrije. Ipak, priča o legenradnom amblemu jedna je od zanimljivijih. Stoga ćemo je danas podeliti sa vama…

Enco Ferari je počeo svoju karijeru kao vozač trka sa 20 godina, iako je već sa deset sanjao o tome da sedne iza volana bolida. Da bi to ostvario, Enco je morao da preživi Prvi svetski rat, izgubi oca i brata u epidemiji gripa 1918, i izbori se sam sa istom bolešću, koja je u to vreme kosila sve pred sobom.

Najpre je vozio za tim CMN, malog proizvođača automobila koji je imao svoj trkački tim. Karijeru je nastavio u Alfa Romeu, kao mehaničar trkač. (Ukoliko vas zanima priča koja se krije iza čuvenog znaka Alfa Romeo KLIKNITE OVDE)

Na samom početku svoje karijere u Alfa Romeu, Enco je osnovao svoj tim Skuderija Ferari. Od nule je stvorio jaku ekipu sa još jačim automobilima koja je 1929. bila spremna za apsolutnu dominaciju u svetu! To se i potvrdilo već sledeće godine kada su stali rame uz rame sa Mercedesom i Auto Unionom. Pet godina kasnije, na Velikoj nagradi Nemačke, Skuderija Ferari je pobedila ova dva trkačka giganta.

Ono što malo ko zna jeste da je čuveni crni konj koji se propinje – simbol koji dolazi sa aviona italijanskog vazduhoplovnog asa iz Prvog svetskog rata, Frančeska Barake.

 

Baraka je bio najuspešniji italijanski pilot. Rodio se 9. maja 1888. godine u Lugu di Romanja u neposrednoj blizini Ravene. Još kao mladić se, odmah po završetku srednje škole, opredelio za vojnički poziv i bio je 1907. primljen na vojnu akademiju u Modeni. Izabrao je konjicu, završio školovanje i stupio na dužnost u 2. konjički puk.
 

Upravo je Baraka pilotirao avionom na čijem boku se video konj koji se propinje, okružen žutim štitom. Nekoliko godina posle Barakine smrti, Enco se video s njegovom majkom, koja mu je rekla da na svoje ludački brze automobile stavi konja zbog sreće! Konjić se na nalazi na žutoj pozadini, jer je to boja Modene.