Fina završnica: Na sajmu automobila prodato oko 2.000 vozila

Na Sajmu automobila u Beogradu, koji je održan od 20. do 29. marta, prodato je oko 2.000 automobila, što je za oko 10 odsto više nego prošle godine, izjavio je v.d. direktor Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Vukasović ističući da bi ova godina mogla da bude prekretnica na tom tržištu.

Kao uvek do sada najskuplji automobili su prodavani najbrže, a najviše su prodavan “Škode” i “Fijati”, rekao je Vukasović u izjavi za Tanjug.

“Prvi podaci o prodaji na 52. medjunarodnom Sajmu automobila u Beogradu nam govore da možemo da budemo blagi ili oprezni optimisti”, naveo je on i ocenio da je to dobro jer se po se po sajmamskoj prodaji poznaje i kakva će biti prodaja cele godine.
Podsetio je da je na prošlogodišnjem sajmu prodato ukupno 19.600 vozila.

Povećana prodaja na ovogodišnjem Salonu automobila trebalo bi da bude ohrabrujuća za sve uvoznike i distributere automobila s obzirom na to da autoindustrija prolazi kroz zaista težak period od 2008, kaže Vukasović.

Prema njegovim rečima, automobili su se ove godine prodavali po ceni od oko 7.500 evra, na primer “Dačija”, pa do 230.000 evra, koliko koštaju najskuplji automobili marke “Mercedes”.

Najviše je, dodao je, prodato automobila marke “Škoda” i “Fijat” po 300 do 400, zatim “Folksvagen” oko 200 vozila, “Reno grupa” oko 150 i još 150 “Dačija”, “Ford” 200 vozila, “Opel” 170 do 180, “Pežo” i “Citroen” po 50 vozila, BMW 50 i “Tojota” oko 50 vozila, dok su ostali prodali manje od tog broja.

Zato ovaj Sajam možemo da ocenimo uspešnim, rekao je Vukasović i dodao da je medju prvim automobilima prodat i jedan od najskupljih modela – “Mercedes” kupe S klase po ceni od oko 220.000 evra.

To je, kaže, potvrda da se najskuplji automobili prodaju odmah. Ipak, na ovogodišnjem Sajmu najviše je prodato automobila čija je cena izmedju 8.000 i 12.000 evra i to su uglavnom automobili iz B i delom C segmenta.

Vukasović ističe da postoji direktna korelacija izmedju prodaje novih automobila i kupovne moći stanovništva, kao i da se kod nas još automobili tretiraju kao “investiciono dobro”, a ne potrošna roba kao u nekim bogatijim zemljama, pa se gradjani veoma teško odlučuju za kupovinu novog vozila.

Najviše se, ukazao je, plaćalo gotovim novcem.

Medjunarodni sajam automobila koji je održan pod sloganom “Mesto na kome muškarci plaču od sreće” okupio je oko 400 izlagača iz 26 zemalja.