GORIVO, ODRŽAVANJE, PARKING: Evo koliko nas zaista KOŠTA AUTOMOBIL NA GODIŠNJEM NIVOU

Kvar automobila
Foter/Jonesemyr/photo on flickr

Prosečan radnik radi pet meseci godišnje samo za troškove automobila.

 

Svakog vozača automobil dnevno košta šest evra. Tako bar pokazuje računica napravljena u Republici Srpskoj, mada se ona uz manja odstupanja može primeniti i na Srbiju. Ista računica pokazuje da automobil, u proseku, godišnje na vrednosti gubi oko 500 evra, dok je prosečni godišnji trošak posedovanja i korišćenja automobila nešto više od 2.200 evra.

Magistar saobraćaja iz Prijedora, Aleksandar Jeftić kaže da prosečan radnik radi pet meseci godišnje samo za troškove automobila.

Čak i da automobil uopšte ne vozimo, njegovo posedovanje košta nas 2,2 evra dnevno ili 800 godišnje, odnosno dve prosečne plate. Jeftić je izračunao i da dnevni trošak posedovanja i korišćenja automobila iznosi oko šest evra.

On podseća na mnogobrojne neizbežne troškove – registraciju automobila kao i izdatke za gorivo.

 

Ako prosečno godišnje pređemo 15.000 kilometara, uz prosečnu potrošnju od sedam litara i cenu goriva od 0,9 evra po litru – imamo trošak od 1.020 evra godišnje – navodi Jeftić.

Bar jednom godišnje moraju da se zamene ulje i filter ulja, svake 2-3 godine filter goriva, filter vazduha, antifriz, ulje za kočnice, gume, a bar jednom u pet-šest godina treba uraditi veliki servis.

 

Za redovno održavanje i popravke automobila treba da se potroši bar 350 evra godišnje – navodi Jeftić.

Tu su i razni troškovi: poput parkiranja, pranja automobila i putarina. Na godišnjem nivou iznose 100 evra, a postoji i niz drugih merljivih i nemerljivih troškova poput zauzimanja prostora (garaža, nadstrešnica) i betoniranja dvorišta.

On navodi da računica jasno pokazuje da je automobil “trošak – i to veliki”, zbog čega kaže da je možda bolje koristiti druge vidove prevoza: bicikl, javni prevoz, taksi ili rentakar, a novac za kupovinu automobila uložiti u nešto što će uštedeti ili doneti još novca.