I na ovome nas potkradaju? Evo zbog čega SVI AUTOMOBILI TROŠE VIŠE nego što fabrike tvrde

Gužva na putu
sxc.hu/ilustracija

Najveći broj novih automobila troši bar 30% više goriva u odnosu na deklarisanu potrošnju, pokazuju testovi koje je sporoveo Emissions Analytics.

 

Većina vozača suočava se sa neprijatnom činjenicom da je njihov četvorotočkaš “žedniji” na putu nego što to tvrde proizvođači u svojim brošurama. Najveći “krivac” za to je važeći način testiranja potrošnje koji se sprovodi u idelanim laboratorijskim uslovima.

Međutim, kada se potrošnja meri u realnim uslovima vožnje, dobijaju se znatno drugačiji brojevi, veći i do 45%. Tokom ispitivanja koje je sproveo Emissions Analytics, testirano je 60.000 automobila.

Potrošnja je merena pomoću mobilne opreme postavljene na vozilima koja su se kretala u realnim saobraćajnim uslovima.

Rezultati su poražavajući, praktično za sve proizvođače automobila i njihove modele – osim dva. Naime, pokazalo se da samo Aston Martin Vantage i Nissan 370Z postižu fabrički deklarisanu potrošnju, a ona je čak i nešto niža u odnosu na zvanične podatke proizvođača (kod Aston Martina za 5%, a kod Nissana za 1%).

Sa druge strana, u ovom ispitivanju najgore je prošao FIAT 500. Njegova realna potrošnja za 45% je veća od fabričke. Nisu se proslavili ni neki drugi popularni modeli, kao što su Ford Fiesta i Ford Focus, Toyota Yaris i MINI hečbek, koji su trošili bar 40% više od deklarisanih podataka.

Mnogi dizelaši, među kojima su i VW Golf i Peugeot 308, čiji je najveći adut upravo niska potrošnja, takođe su prekoračili fabričke podatke za 40-tak procenata. Najmanja odstupanja zabeležili su Honda Civic (+21%) i Citroen C3 (+28%).

Kako bi se smanjila odstupanja između deklarisane i stvarne potrošnje, u Evropi se 2017. uvodi novi način merenja. Iako će i dalje biti zasnovan na laboratorijskim uslovima, ovaj test će biti merodavniji od postojećeg.

Dok je sada razlika u proseku 30-ak procenata, i više, zahvaljujući novom testu ona će biti prepolovljena, ocenjuju stručnjaci, pa odstupanja ne bi trebalo da iznose više od 10-15%.

Ipak, ističu da bi nove modele trebalo testirati u realnim uslovima saobraćaja, na putevima gde ima i uspona i nizbrdica, krivina i sa uključenom klimom, kako bi kupci dobili realnu predstavu o tome koliko će njihov budući automobil zaista trošiti goriva, umesto što se ovako dovode u zabludu.