Mnogi potcenjuju značaj ručne kočnice za funkcionisanje svakog motornog vozila

 

Mnogi vozači imaju problema prilikom tehničkog pregleda jer ručna kočnica ne funkcioniše na pravi način. Mnogi i izbegavaju da je koriste, već samo ubace menjač u „brzinu“ i tako ostave vozilo.

Na taj način neće uštedeti ništa, a vremenom može doći samo do zaglavljivanja sajle usled dugog stajanja.

Automobili uglavnom imaju mehaničku ručnu kočnicu, koja deluje na zadnje točkove – ona koči doboš ili diskove, u zavisnosti od tipa vozila, a pritom mora da deluje nezavisno od hidraulične nožne kočnice. Ukoliko vozilo pozadi ima doboše, tada na iste kočione čeljusti deluju i ručna i nožna kocnica, dok se na diskove montiraju dodatna klješta (zatežu se mehaničkim putem) ili poseban doboš.

U svakom slucaju, ručna kočnica mora da bude u ispravnom stanju, što znaci da može da drži auto u mestu i na najvećoj uzbrdici. Pošto su, kao što smo gore objasnili, sistemi ručne i nožne kočnice odvojeni, vozila često padaju na tehničkom pregledu, iako se u vožnji zaustavljaju bez problema.

Kao što smo već rekli, ručna može da se koristi i kao poslednje sredstvo za zaustavljanje vozila u situaciji kada drugi sistemi otkažu. Kako biste stekli svest o tome šta se dešava ukoliko kočite samo ručnom, pokušajte nekoliko puta na praznom parkingu ili drugoj odgovarajućoj površini. Ovo činite vrlo oprezno i prvo pri maloj brzini, pošto automobil može da se zanese.

Ukoliko ne “grize”, odmah kod majstora.