KAMEN SPOTICANJA NA TEHNIČKOM PREGLEDU: Ovaj deo automobila mnogi POTCENJUJU BEZ RAZLOGA!

kočnica
pixabay

Mnogi potcenjuju značaj ručne kočnice za funkcionisanje svakog motornog vozila

 

Mnogi vozači imaju problema prilikom tehničkog pregleda jer ručna kočnica ne funkcioniše na pravi način. Mnogi i izbegavaju da je koriste, već samo ubace menjač u „brzinu“ i tako ostave vozilo.

Na taj način neće uštedeti ništa, a vremenom može doći samo do zaglavljivanja sajle usled dugog stajanja.

Automobili uglavnom imaju mehaničku ručnu kočnicu, koja deluje na zadnje točkove – ona koči doboš ili diskove, u zavisnosti od tipa vozila, a pritom mora da deluje nezavisno od hidraulične nožne kočnice. Ukoliko vozilo pozadi ima doboše, tada na iste kočione čeljusti deluju i ručna i nožna kocnica, dok se na diskove montiraju dodatna klješta (zatežu se mehaničkim putem) ili poseban doboš.

U svakom slucaju, ručna kočnica mora da bude u ispravnom stanju, što znaci da može da drži auto u mestu i na najvećoj uzbrdici. Pošto su, kao što smo gore objasnili, sistemi ručne i nožne kočnice odvojeni, vozila često padaju na tehničkom pregledu, iako se u vožnji zaustavljaju bez problema.

Kao što smo već rekli, ručna može da se koristi i kao poslednje sredstvo za zaustavljanje vozila u situaciji kada drugi sistemi otkažu. Kako biste stekli svest o tome šta se dešava ukoliko kočite samo ručnom, pokušajte nekoliko puta na praznom parkingu ili drugoj odgovarajućoj površini. Ovo činite vrlo oprezno i prvo pri maloj brzini, pošto automobil može da se zanese.

Ukoliko ne “grize”, odmah kod majstora.