MERCEDES: Činjenice koje će iznenaditi i najveće poznavaoce

Mercedes
Wikipedia

Najstarija marka automobila na svetu ima dugu i bogatu istoriju, pa sigurno postoji bar neka činjenica o čuvenom Mercedesu koju niste čuli. Proverite svoje znanje.

 

1. Iako je Karl Benc osmislio svoj prvi automobil (odnosno prvi uopšte) još krajem 19. veka, 1926. godine je zapravo otpočela saga o jednom od najpoznatijih proizvođača automobila na svetu. Mercedes Benc je takođe zaslužan za prvi automobil sa dizel motorom koji je svojom pojavom 1936. godine obeležio automobilsku industriju. 

2. Kada se 1963. godine na tržištu pojavio ogroman Mercedesov model s oznakom 600, javnost je bila fascinirana – posebno kada se podigao poklopac motora pod kojim je stajao monstruozno veliki 6,3-litarski V8 motor. Dotični motor je kompletno ručno sastavljen i testiran od strane osobe koja ga je sastavljala radeći pod maksimalnim opterećenjem skoro puna četiri sata.

3. Početkom pedesetih godina prošlog veka, kada su u Americi automobili počeli dobijati krila i repove, Mercedes je proizveo jedan od najpoznatijih automobila svih vremena – model pod nazivom 300SL. Neverovatne performanse su od ovog modela napravile legendu već u samom početku prodaje.

4. Za Mercedes-Benz S-Klasu zna većina ljudi na planeti, a u vreme kada je dotična S-Klasa izašla na tržište, to je bio najnapredniji, najluksuzniji i najopremljeniji automobil na svetu, a njegova zaostavština daleko nadilazi eru u kojoj se model proizvodio. Sa tim modelom Mercedes je postavio trend prema kom danas auto-industrija funkcioniše u smislu opreme i tehnoloških rešenja.

5. Davne 1979. godine kada je prva Mercedesova G-Klasa ugledala svetlo dana, malo ko je mogao da pretpostavi da će taj model oštrih linija preživeti do danas, odnosno preko trideset godina. Dotični model je i dalje tu i iako je koncept ostao isti, u tehnološkom smislu današnji „Geländewagen“ nema više puno toga zajedničkog sa inicijalnim konceptom koji je za vojnu primenu od Mercedesa zatražio iranski kralj – tada veliki deoničar kompanije.

6. Početkom devedesetih godina prošlog veka dva automobilska giganta, Mercesdes i Porše, udružila su se kako bi napravili model pod nazivom 500E koji su novinari često nazivali “vuk u jagnjećoj koži”, kao automobil neočekivano naprednih performansi. Za pravljenje svakog automobila bila je neophodna selidba istog nekoliko puta kako bi svaka od kompanija obaila svoj deo posla.