MONSTRUM IZ RUSIJE: Amfibijsko vozilo koje nema konkurenata

Rusi imaju specifičnu automobilsku industriju koja se odlikuje karakterističnim dizajnom, ali i jedinstvenim specifikacijama vozila koja mogu biti veoma impresivna. Jedno takvo vozilo je i Viking 29031, kojje proizvodi fabrika "Aton Impulse", koja se nalazi u republici Tatarstan.

 

Već na prvi pogled, jasno je da se radi o robusnom terenskom vozilu, mase oko dve tone, sposobnom za prevoz do 7 osoba ili oko 850 kilograma tereta, opremljenom velikim pneumaticima niskog pritiska, uz pomoć kojih je savladavanje terena prekrivenog snegom daleko lakše.

Uz to, pneumatici imaju i sistem kontrole pritiska, pa ih je moguće i izduvati ukoliko se ukaže potreba za većom kontaktnom površinom. Istovremeno, moguće je menjati i klirens (rastojanje vozila od tla), i to od minimalnih 300, pa čak do 600 milimetara, što je dovoljno za prelaz i preko najzahtevnijih terena!

Viking 29031 je amfibijsko vozilo, što će reći da je sposoban da savladava i vodene „prepreke“, odnosno da plovi zahvaljujući tzv. “water-jet” pogonu, koji u vodi obezbeđuje brzinu do 12 km/h!

Trenutno se kupcima nudi jedna od dve pogonske jedinice, koje, u suštini, i nisu tako impresivne koliko samo vozilo. 

Volan Vikinga će neki vozači verovatno prepoznati  iz nekih Fordovih automobila, kao i instrumente, pa čak i ručicu menjača. Inače, vozač u ovom automobilu sedi centralno, dok se iza njega nalaze putnici, odnosno teret.

Maksimalna brzina automobila je limitirana ogromnim pneumaticima i iznosi svega 80 km/h.

Prema fabričkim specifikacijama, potrošnja ovog “monstruma” je oko 15 litara na putu, odnosno oko 20 litara pri “off-road” vožnji. Prednost je svakako veliki rezervoar goriva, pa Viking 29031 sa punim rezervoarom ima autonomiju od preko 1000 kilometara, što je od velike važnosti u zemlji velikih prostranstava kao što je Rusija.

Podaci vezani za cenu Vikinga 29031 još uvek zvanično ne postoje, ali se pretpostavlja da bi ona, budući da je veliki dio komponenti „pozajmljen“ iz već poznatih putničkih modela, bila niža od njegovih konkurenata.