Ne možete da dokažete da je vaš automobil proizveden u EU? Možda ipak nećete morati da platite carinu!

Automobil
Pixabay.com

Korišćena vozila iz Evrope oslobođena uvoznih dažbina i nesmetano stižu u našu zemlju. Ima više načina da se dokaže poreklo "četvorotočkaša", ukazuju uvoznici.

 

Istina je da pojedini nemački proizvođači automobila ne izdaju više potvrde o poreklu vozila za EUR-1 obrasce neophodne da bi polovna vozila koja se uvoze iz Evrope bila oslobođenja carinskih dažbina u Srbiji.

Dobili ste kaznu za parking? Sada MOŽETE DA JE PLATITE SMS-om

Međutim, ima više načina da se dokaže da je automobil proizveden u EU, ukazuje za “Večernje novosti” Milan Stanić, iz jedne od beogradskih kompanija koje se bave uvozom polovnih vozila.

Skoro svi ovlašćeni prodavci polovnjaka, kaže sagovornik lista, imaju ugovore sa proizvođačima vozila po kojima mogu da izdaju neophodne potvrde da je vozilo proizvedeno u Evropskoj uniji.

Ima i onih uvoznika koji tvrde da će posle BMV i “Audija” i drugi nemački proizvođači prestati da izdaju neophodne potvrde jer one jedino nama u Evropi trebaju. A, pretpostavlja se da će ubrzo i proizvođači iz ostalih zemalja EU prestati da daju te potvrde. To bi onda značilo da će na polovna putnička vozila biti plaćana carina od 12,5 a na privredna 10 odsto pa bi krajnji kupci za toliko više plaćali i automobile.

Sa problemom su upoznati i u Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila, koji nemaju poteškoća kod oslobađanja od carine za uvoz novih vozila iz EU, ali imaju puno razumevanja za novonastalu situaciju.

10.000 vozača ne plaća putarinu: OVO SU NAJČEŠĆI NAČINI IZBEGAVANJA

“Radi se samo o jednom papiru koje potvrđuje da je vozilo proizvedeno u EU, međutim, nije teško da se ustanovi zemlja porekla. Smatram da će se ovaj problem veoma brzo rešiti”, kaže dr Milan Vukasović predsednik ove asocijacije.

Carina na vozila, bilo polovna ili nova, shodno važećim zakonskim propisima se ne plaća za vozila proizvedena u zemljama Evrope. Međutim, mnoge japanske i južnokorejske kompanije imaju fabrike u Evropi koje delove nabavljaju iz pogona vam EU.

“Dešavalo nam se da celu seriju nekog modela koji je proizveden u evropskoj fabrici ne možemo da uvezemo bez plaćanja carine, jer je većina delova poreklom iz matične, a ne zemlje u EU”, kaže Anđelka Brzulja, iz “Hjundaija”. – U Evropi to nikoga ne zanima. Njima je važno gde se auto finalizuje, a ne odakle stižu delovi. Zato i ne čudi što će svi da prestanu da izdaju potvrde o zemlji porekla, jer je to samo nama izgleda važno.

Prošle godine je u Srbiju uvezeno više od 100.000 polovnih vozila od kojih je ogromna većina bila oslobođena plaćanja carinskih dažbina, jer su proizvedena u Evropi. Jedini uslov je bio da zadovoljavaju minimum “evro 3” ekološki standard motora.