Brojni su trikovi koje prodavci koriste da bi vas lakše nagovorili da kupite njihov auto, bilo da je nov ili polovan... Treba biti oprezan sa nekim stvarima koje se mogu predviteti i proveriti.

 

Kupovina automobila iziskuje mnogo novca, ali pre svega mnogo živaca. Pojedinci i mesecima tragaju za pravim četvorotočkašem, pre nego što se odluče da neki i kupe. Međutim, što više gledaju vozila, to ih više glava boli i u nedoumici su šta da izaberu. Ukoliko niste mehaničar i ne razumete se mnogo u automobile, trebalo bi da znate da će prodavci učiniti apsolutno sve da vam prodaju robu – bilo da je reč o novom ili polovnom automobilu.

Ratu nećete ni osetiti

Prodavac ima samo jednu želju – da vam proda automobil. Zbog toga će vas osmatrati od glave do pete ne bi li pokušao na osnovu vašeg izgleda da ustanovi koliko ste “novčano teški”. Mnogi su itekako svesni da u današnje vreme retko ko može da iskešira za nov automobil, te vam i polovna vozila nude na kredit i lizing. Čim primete da ste “bacili oko” na nekog četvorotočkaša počeće da vas obrađuju. Usput će se raspitati kolika vam je plata, da li ste kreditno sposobni, a onda će pokušati na sve moguće načine da vas ubede da automobil koji upravo gledate nećete naći nigde za manje para. Objasniće vam da eto, samo danas može da sredi dodatni popust od par stotina evra, a pri tom ćete moći i da ga otplaćujete na rate. “Za ovakvu mašinu, šta je 200 evra mesečno”, saopštiće vam kroz osmeh, a vi ćete već sluđeni ozbiljno početi da razmišljate o ponudi. Ukoliko pak prodavac snimi da se premišljate, reći će vam da se već nekoliko ljudi interesuje za taj auto i da je gotovo siguran da neće još dugo biti u ponudi. Nije isključeno ni da vam kaže da je automobil već kaparisan, ali da je spreman da vama proda ukoliko ste baš rešeni da ga danas kupite.

Savet: Pre nego što uopšte krenete da gledate neki automobil proverite na internetu koliko se kreće cena tog vozila. Tako ćete odmah znati da li ćete ga pretplatiti, ili vam zaista nude vozilo ispod cene. Isto tako, i vi zapitkujte prodavca što više o svemu što vas interesuje kako on ne bi imao dovoljno prostora da vas “voza” sa svojom, već unapred smišljenom pričom.

Auto je kao čaša

Na prvi pogleda vozilo vam izgleda kao da je izašlo “ispod čekića” ali ako krenete da zagledate već ćete osetiti prodavca kako vam diše za vratom kako i viče “ma, autić je kao čaša, nikad ni ogreban nije”. To shvatite kao znak da što bolje treba da pregledate svaki ćošak. Jer, čime počne preterano da vas uverava da automobil nikad nije havarisan znajte da nešto “smrdi”.

Savet: Ukoliko ste u mogućnosti, pri kupovini polovnog automobila obavezno povedite limara ili mehaničara sa sobom. Ili, odvezite automobil u prvi servis, ali nikako u onaj koji vam preporučuje sam prodavac, jer je moguće da je u dogovoru sa majstorima.

Ma, to se da popraviti

Da bi delovao što iskrenije i srdačnije, moguće je da će prodavac odmah da vam prizna da automobil ima neku “falinku”. Naravno, reći će vam da je to ništa, sitnica obična koju ćete popraviti za svega nekoliko hiljada dinara. Međutim, dobro razmislite o toj falinki. Bilo da se radi o krivoj felni, ogrebanim vratima, ili ulupanom braniku. Iako vam na prvi pogleda zaista izgleda kao da ćete moći da popravite kvar za malo novca, moguće je da će vas opravka koštati mnogo više, pa bi bilo pametno da se ne zalećete.

Savet: Klimajte glavom i ne ulazite previše u raspravu, pogotovo ukoliko ne znate koliko se kreću cene za popravku određenog dela automobila. Zabeležite ili fotografišite falinku, a potom se raspitajte koliko bi popravka mogla da košta. To će vam dati prostora da oborite cenu vozila.

Prodaje se kao “alva”

Bilo da je u pitanju sportski automobil, limunzina, džip ili kombi, prodavac će pokušati da vas uveri da se baš to vozilo prodaje “kao alva”, da je za poslednjih nekoliko meseci prodao bar pet takvih automobila i da su se kupci čak i vraćali da mu zahvale što im je prodao “takvu bombonu”.

Savet: Danas se više ni alva dobro ne prodaje. Pre nego što krenete u razgledanje i kupovinu dobro odlučite kakav automobil želite. Raspitajte se i da li je lako nabaviti delove za to vozilo i koliko košta održavanje, jer “ko ne plati na mostu, plati na ćupriji”, te se može dogoditi da vozilo pazarite za zaista malo para, ali da ćete morati da se zadužite kada vam prvi put crkne nešto.



loading...