Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture formiralo je danas Radnu grupu za hitnu izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja, koja će u narednih sedam dana izraditi svoj predlog pre svega u cilju sprečavanja stradanja mladih.
Na čelu Radne grupe, koja će sutra održati prvi sastanak, je potpredsednica vlade i resorna ministarka Zorana Mihajlović, a predlozi za izmenu zakona biće usvojeni u Skupštini po hitnoj proceduri, izjavio je Tanjugu pomoćnik ministra saobraćaja Saša Stojanović.
Ministarstvo je formiralo Radnu grupu posle saobraćajne nesreće kod Ade Huje u Beogradu u kojoj je poginulo troje mladih, u noći između petka i subota, kada je BMW sleteo u Dunav.
Stojanović kaže da će u Radnoj grupi biti zastupljeni predstavnici svih relevantnih institucija i struke.
– Iako u postojećem Zakonu postoji zabrana upravljanja vozilom za vozače sa probnim vozačkim dozvolama u periodu od 23 do pet ujutru, predlog će biti da se ta zabrana proširi za sve osobe starosti do 21 godine, kao i da se za njih ograniči snaga motora vozila kojim upravljaju, da se uvećaju kazne za vozače ako u vozilu ima maloletnih lica ili su bez odgovarajućih sredstava obezbeđenja, kao i da bude nulta tolerancija na alkohol za vozače do 21 godinu – naglasio je pomoćnik ministra.
Stojanović je naveo da se nažalost kada se dese tragični događaji anuliraju ogromni napori velikog broja ljudi za uspostavljanje sistema za bezbednost saobraćaja.
– Srbija je počela da uspostavlja taj sistem, koji će se videti i kroz nacionalnu Strategiju za bezbednost saobraćaja koja će biti usvojena najkasnije do polovine decembra – rekao je Stojanović.
Izmene zakona
Ministarka Mihajlović je ranije izjavila da će njen predlog članovima Radne grupe biti da se osobama do 21 godine starosti zabrani:
1. upravljanje motornim vozilom snage veće od 1.400 kubika,
2. upravljanje motornim vozilom u periodu između 23 i 06 sati,
3. nulta tolerancija na alkohol
4. udvostručavanje kazni ukoliko se u kolima nalaze i maloletna deca.
On je istakao da je potrebna šira duštvena akcija po pitanju bezbednosti saobraćaja, jer je tu najveći problem noćni život, s obzirom na to da su zaživele pogrešne vrednosti kod mladih.
– U mnogim zemljama sveta postoje ograničnja za ulazak mladih do 21 godine u klubove i to nije bez razloga. Beograd se reklamira kao jedan od ‘najluđih’ gradova za provod u Evropi, dok u isto vreme u Zagrebu, Ljubljani, Beču, Cirihu… posle 22 sata skoro da nema nikog na ulicama – napomenuo je Stojanović.
On je dodao da mladi u Beogradu izlaze tek u 23 sata kada na ulicama ima puno alkohola i droge.
Zato je, kaže, potrebna najšira akcija po pitanju edikacije i da tu veoma važnu ulogu ima porodica, predškolske i školske ustanove.
Komentarišući saobraćajnu nezgodu kod Ade Huje, pomocnik ministra je kazao da je neshvatljivo da je bez vozačke dozvole vozio devetnaestogodišnji mladić, a da preostalih pet putnika u vozilu nije iskazalo negativan stav, što samo pokazuje koliko mladi nisu svesni da učešće u saobraćaju može da bude opasno.