PLANIRATE KUPOVINU AUTOMOBILA? Ako gledate polovnjake obratite pažnju na OVE DETALJE

auto
pixabay

Probna vožnja je za polovnjake isto je što i prijemni ispit za upis na fakultete. I dok se kod novih automobila u principu možete pouzdati u ispravnost vozila, dotle je kod polovnjaka po principu "mačke u džaku" dosta pitanja na koje treba dati odgovore. Probna vožnja važna je iz više razloga.

 

Rade li kočnice, volan…?

Kao prvo, imaćete priliku da vidite da li vam je vožnja u vozilu koje nameravate da kupite udobna i da se uverite da li “osnovni” delovi, poput menjača, kvačila, kočnice, upravljača ispravno funkcionišu. Kada rad ovih delova sagledate, tek onda možete imati realniju sliku o tome u kakvom je stanju polovnjak.

 

Prvi deo testa obavite na ravnom delu puta. Trebalo bi da ubrzate do neke srednje brzine, recimo nekih 50-70 km/h, zatim da pritisnete kvačilo, pustite upravljač sve dok se vozilo ne zaustavi, uz malo kočenja. Na ovaj način ćete videti da li je trap automobila u dobrom stanju, jer ako se vozilo ne kreće pravolinijski, jasno je da je vreme za centriranje trapa ili neku drugu popravku na njemu.

Pazite na signalne lampice

Takođe, kada sednete u automobil obratite pažnju na paljenje signalnih lampica. Ukoliko je vozilo opremljeno vazdušnim jastucima, signalna lampica bi trebalo da se upali pri svakom kontaktu i da se nakon nekoliko sekundi izgasi. Međutim, ukoliko vozila ima i ABS sistem, lampica za to ne bi trebalo da se istovremeno gasi kada i ona za vazdušni jastuk. Ukoliko je to slučaj, moguće je da su na vozilu vršene prepravke u delu ispod upravljača. Ukoliko želite da budete u potpunosti sigurni da su ovi sistemi ispravni, to lako možete proveriti u servisima koji poseduju dijagnostičke uređaje.

 

Prvo vlasnik za volan, pa vi

Od iskusnijih poznavalaca polovnjaka, često ćete dobiti savet i da prvo pustite vlasnika za volan i da ga tokom vožnje pitate stvari koje vas zanimaju, a u vezi sa stanjem i održavanjem automobila. Ponekad je dovoljno kroz priču da zaključite kako je automobil održavan i naravno vožen. I ovde važi pravilo da je pregled u servisu najbolji način da se osigurate od prevare, pa prodavce koji izbegavaju pregled treba zaobići. Pošto se radi o novcu iz vašeg džepa, budite svesni da imate pravo da pitate sve što vas zanima u vezi sa automobilom i nemojte da vam bude neprijatno zbog toga.

Proverite detalje – klima, kuka, rezervni ključ…

Ujedno, valjalo bi da imate na umu da je poželjno da proverite klima uređaj, obratite pažnju da li vozilo ima kuku (što upućuje na veće “naprezanje” motora), ali i da obavezno zatražite rezervni ključ (ukoliko vozilo ima kodirani ključ), kako bi kasnije mogli bez problema da napravite kopiju.