Razvijene zemlje Evrope planiraju da se otarase svih četvorotočkaša koji ne ispunjavaju rigorozne ekološke standarde. Veruje se da bi najveći broj ovakvih vozila moglo da stigne u Srbiju, a brojka od oko 300 000 vozila koji ne zadovoljavaju rigorozne ekološke propise zabrinula je domaće ekologe.
Najveći broj vozila koji bi trebalo da stignu u Srbiju dolazi iz zapadnoevropskih zemalja kao što su Nemačka i Švajcarska.
– U Nemačkoj ima registrovanih više od 45 miliona automobila a dizel vozila zauzimaju 31 odsto, a teško je reći koliki bi broj mogao da završi na našim drumovima – objašnjava za Novosti Dragan Škrnjić, predsednik Eko-kluba Srbija i organizator “Tesla relija” ekoloških vozila.
Evropa žuri da na razne načine zaštiti veoma ugroženu životnu sredinu, pa će veliki broj tih vozila završiti i u Srbiji. Ipak, bez obzira na upozorenja ekologa, uvoz tih polovnjaka značajno bi podmladio naš vozni park, čiju se starost procenjuje na 17 godina u proseku.
– Mi, nažalost, nemamo mogućnost da kupujemo veći broj novih vozila pa bi tako ova, polovna, sa Zapada, bolje održavana i novija nego naša, značajno uticala na celokupni vozni park – kaže profesor Saobraćajnog fakulteta dr Milan Vujanić.
U Srpskoj asocijaciji uvoznika novih vozila i delova ističu da niko nije protiv uvoza polovnih vozila, ali smatraju da bi neki red morao da se zna.
– Ova situacija nalaže zaštitne mere koje Srbija treba da preduzme dok još ima vremena i na taj način predupredi ekološku štetu koja je u najavi. Već nekoliko meseci upozoravamo na pogubnost nekontrolisanog uvoza polovnih vozila i njihovog štetnog uticaja na ekološku “čistoću”. Pomenute države proteruju iz svojih gradova sve što nije standard “evro 6” a mi ne preduzimamo ništa u smislu zaštite – navode iz ovog udruženja.