Poplavljeni polovni automobili jeftiniji 40 odsto

Automobili koji su se sasvim ili delimično našli pod bujičnim vodama biće jeftiniji za trećinu, dok će prodavci cenu obarati i do 40 odsto.

Potopljen automobil jeste moguće upaliti i estetski doterati, ali i teško prodati i zaraditi. Ovako kažu vlasnici auto-placeva u okolini Obrenovca i Čačka koji su imali sreću da većinu automobila izvuku na vreme i spasu od poplava.

U kompaniji “Auto Čačak” kažu da je voda poplavila 300 novih i polovnih automobila. Ukupnu štetu u kompaniji procenjuju na pet miliona evra, a računaju i na ozbiljne gubitke na automobilima koje tek treba prodati.

– Polovna vozila biće jeftinija i za 40 odsto, a nova malo manje, koliko tačno videćemo narednih dana. Šteta je ogromna, potopljeni su i automobili i delovi, ali i oprema u firmi, poput kompjutera – kaže Zoran Kostić iz “Auto Čačka”.

Nenad Inđić, vlasnik istoimenog auto-placa u Obrenovcu, na vreme je spasao 39 automobila. Poplava mu je uzela samo jedan.

– Bio je u vodi do stakala i njega ću u delove. Mogu ja njega rastaviti i kompletno oprati. Električar će uraditi svoj posao, mehaničar svoj i auto će upaliti. Dugoročno, međutim, neće to biti to, vremenom treba očekivati kvarove na servo volanu i na sistemu kočenja – kaže Inđić.

Na auto-placu “Verona” u Čačku kažu da probleme na potopljenim automobilima treba očekivati i posle godinu dana.

– Najviše kvarova će biti kod novijih tipova sa dosta elektronike. Vremenom se kvari i ABS, servo volan, kočnice počinju da škripe – kažu u ovoj firmi koju je poplava zaobišla.

Pokretanje poplavljenog automobila košta u proseku oko 500 evra, a popravka traje najmanje pet dana, kažu serviseri. Rastavljanje automobila, kompletno pranje i sastavljanje košta 150 evra. Mehaničaru i električaru treba dati od 100 do 150 evra, dok akumulator košta oko 80 evra.

– Ukoliko takav automobil ipak neko hoće da proda, iz njega mora da vadi bukvalno sve. Menjaju se kablovi, releji, apsolutno sve, kao kada ga sklapa neka fabrika. To se nijednom prodavcu ne isplati – poručuje serviser koji je želeo da ostane anoniman jer, kako kaže, nije vreme za reklamu, piše “Blic”.