Osiguravajuća kuća želi da omogući popuste na auto-osiguranje ljudima koji dopuste uvid u Fejsbuk profile.

 

Da li ste ikada pomislili da bi Fejsbuk mogao koristiti još nečemu osim razgovoru sa davno izgubljenim prijateljima?

Britanska osiguravajuća kuća Admiral Insurance odlučila je ponuditi mladim vozačima popuste na osiguranje ako dopuste pregledavanje objava na Fejsbuku. Admiral Insurance će pregledati objave korisnika Fejsbuka koji im to dopuste i na osnovu toga davati popuste za obavezno auto-osiguranje. Time su želeli da steknu uvid u navike korisnika i tako saznaju više o rizičnom ponašanju mladih vozača.

Korisnike koje sistem prepozna kao pouzdane, biće ponuđeni popusti. Takvi ljudi koriste kraće rečenice i dogovaraju sastanke sa prijateljima u tačno određeno vreme i mesto, a ne u neki uopšteni termin kao što je “večeras”. Sa druge strane, ako neko koristi puno uzvičnika, često koristi reči “uvek” ili “nikad” teže će ostvariti popust, piše britanski Gardian.

Inicijativa je trebalo da startuje u utorak uveče, a bila je namenjena mladim vozačima i novim vlasnicima automobila. Svim potencijalnim korisnicima davali bi popuste, pa su najavili i moguće širenje usluge i na dugogodišnje vozače. Međutim, Admiral nije uspeo u svojoj nameri. Barem ne za sad.

Nepremostivi Fejsbuk

Najveću prepreku im postavlja upravo Fejsbuk.

– Imamo jasne smernice koje sprečavaju takvo korišćenje informacija dobijenih od Fejsbuka. Korisničke naloge je moguće koristiti samo u svrhu potvrde identiteta. Naše shvatanje je da Admiral planira ispitati korisnike o njihovim navikama i na taj način ponuditi popuste – rečeno je iz sedišta kompanije.

Admiral već neko vreme koristi inovativan pristup auto-osiguranju tako što nude korisnicima postavljanje uređaja za praćenje navika vožnje. Analizom bi dugogodišnjim korisnicima ponudili niže cene osiguranja ako bi uređaj beležio pozitivne navike vožnje.