Povećanje prodaje Forda u Evropi 6,6 odsto

Američki proizvođač vozila Ford na evropskom tržištu povećao je prodaju u aprilu 6,6 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, posebno zahvaljujući rastu tražnje u Veliikoj Britaniji, Francuskoj i Španiji, saopšteno je iz te kompanije.

Ovaj drugi najveći američki proizvođač vozila isporučio je prošlog meseca 99.700 vozila na 20 najvećih evropskih tržišta, dok je u aprilu 2013. njihov broj bio 93.500, prenosi Rojters.

Uspeh modela „fijesta”, uz rast od 14 odsto, većim delom objašnjava rast

prodaje, uz takođe solidne rezultate ostvarene sa modelom „SUV kuga” i „furgon torneo”.

Ford, koji planira da lansira 25 novih modela u Evropi u toku narednih pet godina, na svom najvećem evropskom tržištu, britanskom, ostvario je rast prodaje od 11,5 odsto, na 31.100 jedinica. U Španiji, koja je peto tržište za ovog proizvođača, prodaja je porasla 41 odsto, dok su isporuke u Nemačku ostale na stabilnom nivou (21.600 vozila).

Za četiri prva meseca ove godine, prodaja Forda na evropskom tržištu povećana je 10 odsto, na 397.600 vozila.
U Evropi ova američka kompanija već dugo posluje sa gubitkom, ali je u prvom kvartalu 2014. uspela da njegov iznos smanji 50 odsto, na 194 miliona dolara, sa 425 miliona, koliko je iznosio u prvom tromesečju 2013.