Zakon o bezbednosti saobraćaja prepolovio je broj radnika auto-škola, što utiče na kvalitet obuke.

 

Novim Zakonom o bezbednosti saobraćaja broj auto-škola u Srbiji se smanjio sa 900 na 448. Od početka godine do sada je katanac stavilo još 46 škola, prenose Večernje novosti.

Posledice propisa ne trpe samo auto-škole, već i celo društvo jer na drumove ne šaljemo vozače bezbedne po sebe i druge – rekao je juče generalni sekretar Privredne komore auto-škola Srbije Petar Rašeta. 

Auto-škole nezadovoljne novim sistemom obuke koji stvara BROJNE PROBLEME

On je istakao da je novi zakon predvideo čak 17 kategorija za vozače, a auto-škole bi morale da imaju najmanje 19 vozila u svom voznom parku. 

– Tako smo došli u situaciju da auto-škole obučavaju u proseku samo za 3,3 kategorije – objašnjava Rašeta.

Traktoristi na posebnim mukama
To u praksi znači da ko hoće da polaže za neku manje traženu kategoriju, mora da putuje i do 300-400 kilometara do auto-škole koja vrši tu obuku. Obuku za čak dve kategorije – M (motokultivatori) i D1E (mali autobus sa prikolicom) ne nudi nijedna auto-škola u Srbiji. Obuku za vozača traktora nema nijedna škola u više od pola regiona Srbije – rekao je on.

Kandidati za vozače su na mukama, baš kao i auto-škole, zbog novog načina polaganja praktičnog dela ispita koji se primenjuje od Nove godine, pišu Večernje novosti.

SAMO U KINI: Čudan prizor na sred autoputa zahtevao intervenciju policije (VIDEO)

– Samo još Albanija, među evropskim zemljama, insistira da se praktična nastava i polaganje održava isključivo na kompjuterima. Uvođenje tog informacionog sistema je debelo koštalo auto-škole, a ima mnogo nedostataka. Umesto sedam do osam kandidata u radnom danu, ispit polažu do tri kandidata – objašnjava Milan Todorović, predsednik Udruženja auto-škola Beograda. 

Poseban problem su i poligoni. Ako se oni ne usklade sa zakonom do 26. oktobra ove godine, u Beogradu, gde je zemljište najskuplje i nema dovoljno mesta za poligone, sve auto-škole bi mogle da obustave rad.



loading...