Prodaja novih automobila u Srbiji smanjena za oko 20 odsto

Kako prenosi Tanjug, prodaja novih automobila u Srbiji je u 2014. smanjena za oko 20 odsto u odnosu na isti period prošle godine, koja je bila na istorijskom minimumu. Zbog toga se u manjim gradovima i regionalnim centrima zatvaraju dilerske kuće.

U prvih sedam meseci u 2014. prodato je svega 12.238 vozila ili za 20 odsto manje, rekao je Tanjugu predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović, ističući da je prosečna mesečna prodaja bila manja od 2.000 vozila i da taj prosek nikada nije bio slabiji otkada asocijacija prati podatke o prodaji.

On smatra da je glavni razlog pada prodaje to što su građani zabrinuti za svoj posao. Petrović kaže da, ipak, postoji interesovanje za nove automobile tako da ne može da se kaže da je tržište automobila u Srbiji potpuno stalo.

Petrović ne očekuje da će ove godine u Srbiji, u najboljem slučaju, biti prodato više od 20.000 novih automobila. Zabeležen je rast prodaje japanskih brendova – Tojote, Suzukija, Mazde i Mitsubishija, zbog, kako kaže, kvaliteta i izdržljivosti tih vozila.

Što se tiče premijum segmenta odnosno prodaje luksuznih automobila, tu nema velikog rasta niti pada. Prodaja luksuznih automobila je uvek oko 1.500 vozila godišnje i uglavnom u proseku to bude: 500 automobila BMW, 500 Audija i 500 Mercedesa, a utrči i po neki Jaguar, Range Rover i drugi skupoceni četvorotočkaši.