Nakon nekoliko meseci mukotrpnog rada, po ugledu na evropske metropole, prva RC offroan staza otvorena je u Svilajncu, na veliko oduševljenje zaljubljenika u ovaj sport-hobi.

Staza za trkačke RC modele, „bagi” i „tragi” u razmeri 1:8, otvorena je 18. septembra, a za kratko vreme, posetili su je gosti iz zemlje i inostranstva. Prva trka organizovana je već 11. i 12. oktobra, sa prijateljima iz Bugarske.

Na ideju je došao Saša Perić, koji je hteo da ovaj sport po ugledu na Italiju i Nemačku, dovede i u Srbiju.

– Ovaj sport u inostranstvu postoji više od 30 godina. Svuda ima, samo kod nas ne. Zato sam došao na ideju da stazu napravimo i u Svilajncu – kaže za Dnevno.rs Saša Perić, zaslužan za otvaranje prve RC offroad staze u Srbiji.

Kako nam je rekao, interesovanje je veliko, zbog čega je samo mesec dana od otvaranja stazu isprobali gosti iz Beograda, Zaječara, Vranja, Niša, Čačka, ali iz inostranstva.
– Mislim da će za ovo tek da se čuje i da će biti mnogo više poseta. Nekoliko dana po otvaranju posetio nas je i stazu isprobao Rajan Kavalijeri, vozač iz samog svetskog vrha – objašnjava Perić i dodaje da mu je veliku podršku pružio prijatelj i kum, Dejan Dobrosavljević

On kaže da je bilo svakakvih iskušenja i problema, ali da su ostvarili svoj cilj.

– Nakon deset meseci mukotrpnog rada, nevremena i poplava, uspeli smo da ideju sprovedemo u delo – ističe Perić.

Staza je napravljena po svetskim standardima. Na njoj se nalazi platforma sa pit stopom za 12 vozača, kućicom za sudije i monitoring, izdvojen servisni prostor, u sklopu kog se nalaze struja, voda i kompresori za čišćenje. Postoje i prskalice za kvašenje staze kao i ozvučenje.


– Podloga staze je pre svega zemljana, jedan mali deo je popločan behaton pločicama, a na nekoliko mesta je prekrivena itisonom. Na stazi se nalazi nekoliko duplih i singl skakaonica i dugački „pravci” – ističe Perić.

Da bi neko uopšte i probao ovu stazu, potrebno je da prvo ima svoj model.
– Postupak je potpuno isti kao i kod velikih automobila. Ne postoji mogućnost da neko samo dođe i pita „je l’ mogu da probam malo”? U principu svako treba da spremi model za sebe i može da dođe na stazu da vežba i da se trka – objašnjava Saša.
Kako nam je rekao, interesovanje je veliko, pa na stazu dolaze sve generacije.
– Već od sedam, osam godina deca voze kola. Osobe koje vežbaju već 15, 16 godina su profesionalni vozači – ističe on.


Modeli ovih automobila koštaju od 300 evra pa do 2.000 evra.
– Postoji nekoliko vrsta modela: 1.8 je najčešći i on će se uglavnom voziti na stazi, voziće se nitro motor i brašles motor, elektro motor na baterije. Nitro motor je motor sa unutrašnjim sagorevanjem, dok je brašles motor sa lipo baterijama – objašnjava Saša.
On dodaje da nitro motor ima dva servoa, jedan služi za kočnicu i gas a drugi servo za skretanje.

Vožnja automobila predstavlja uživanje za vozače, ali i za gledaoce. Kako nam je rekao Perić, modifikacije su svakako moguće, i očekuje se da budu ostvarene sledeće sezone.

Osnovno o stazi
• Dužina 310m
• Širina 4 – 4,8m
• Broj krivina 10 (5L, 5D)
• Broj skokova 6
• Najduži pravac 50m
• Podloga 75% zemlja, 25% beton, tepih
• Prosečno vreme po krugu 35sec
• Bina za 12 vozača i sudiju, na visini od 2,5m
• Pit stop, Service area, Wash & air area
• My Laps timing system, ozvučenje…