REZULTATI ISTRAŽIVANJA SRUŠILI STEREOTIP: Potvrđeno – žene su bolji vozači!

Žena za volanom
pixabay

Evropska komisija zvanično je potvrdila da žene voze bolje od muškaraca.

 

 – Žene su sa stanovišta bezbednosti bolji vozači od muškaraca i mogu da doprinesu da se smanji broj poginulih na putevima – istakla je evropska komesarka za transport, Violeta Bulc, predstavljajući podatke o sektoru transporta u EU.

– Žene vozači se bolje staraju o vozilima i imaju bolje rezultate po bezbednosti vožnje – rekla  je Bulc, a prenosi EurActiv.com.

Ipak, žene su mnogo manje zastupljene u evropskoj industriji transporta, pokazuje izveštaj o transportu u EU za 2016. u kojem su ocenjene performanse zemalja članica u 30 kategorija.

Ranije ove godine Komisija je kritikovala članice EU zbog porasta broja poginulih na putevima u 2015. godini, u odnosu na 2014, a komesarka je za taj trend rekla da je “zabrinjavajući”. Komisija je obećala da će do 2020. smanjiti broj poginulih na putevima za polovinu u odnosu na 2010, kada je u saobraćajnim nesrećama smrtno stradalo 31.400 ljudi.

EU mora da pojača napore da bi taj cilj i ostvarila, iako se evropski putevi smatraju najbezbednijim u svetu. U 2015. je na putevima u EU poginulo 26.000 ljudi, pokazalo je istraživanje Evropskog saveta za bezbednost saobraćaja.

“Mladi vozači, posebno muškarci, nisu opasnost samo za sebe, oni više nego vozači iz ostalih starosnih grupa predstavljaju opasnost i za one koji s njima putuju, ali i za druge učesnike u saobraćaju”, navodi se u istraživanju.

Evropska komesarka Bulc je ranije ukazala da ni korišćenje “automobila bez vozača” moglo biti rešenje za smanjenje broja poginulih na putevima u EU. Međutim, takvi automobili još godinama neće moći da se kupe u EU.

Holandija je treću godinu uzastopno nabolje plasirana u izveštaju Evropske komisije o transportu u EU jer je zabeležila najbolje rezultate u 15 od 30 kategorija. Slede Švedska, Nemačka i Austrija. Rumunija je drugu godinu uzstopno poslednja na listi jer je za 2015. dobila niže ocene nego 2014. godine za udeo alternativnog goriva i obnovljive energije u sektoru transporta.

U Rumuniji je broj poginulih na putevima i železnici veći od evropskog proseka a u 2015. je u automobilskim nesrećama poginulo 95 ljudi na milion stanovnika, dok je prosek EU 52 na milion.

Ipak, najviše poginulih na putevima u EU u 2015. je u Bugarskoj – 98 na milion stanovnika, a najmanje na Malti – 26 na milion.