Hoćemo li najzad prilikom kupovine automobila prestati da strahujemo da li je radna zapremina motora veća od dva litra?

 

Ministarstvo finansija Srbije potvrdilo je da je u toku izrada radne verzije predloga za nov način oporezivanja motornih vozila koji bi, kako kažu, trebalo da smanji rashode vlasnika prilikom registracije. Zakonska izmena bi pre svega trebalo da ispravi nedostatak aktuelne uredbe prema kojoj je je visina poreza na motore iznad 2.000 kubika skoro pet puta veća u odnosu na one ispod te granice.

Kako kažu u Ministarstvu, rano je govoriti o predlogu konačnog rešenja, koji će biti na javnoj raspravi. Ipak, “svesno činjenice da veliki broj ljudi ekonomski opterećuje plaćanje poreza na starije automobile, sa motorima zapremine iznad 2.000 kubika, Ministarstvo finansija učiniće sve da nađe najbolje rešenje za sve građane”.

Za sad nije poznato koji će kriterijum biti uzeti u obzir prilikom određivanja takozvanog poreza na upotrebu automobila, ali mediji pišu da će biti uvedeno plaćanje poreza na automobile po vrednosti, a ne kao do sada po kubikaži.

– Najava ministra Vujovića da će se porez na registraciju automobila uskoro menjati, odnosno da se više neće obračunavati po kubikaži već po vrednosti automobila, jeste izmena propisa koju građani već dugo isčekuju od Vlade Srbije – kaže Petar Stakić, sa sajta Polovni automobili.

– Ovo je jedan od najnepravednijih propisa ikada donesenih jer su njime direktno oštećeni svi vozači koji žele da voze automobile veće radne zapremine, odnosno one od preko 2.000 kubika. Destimulilsana je svaka kupovina ovakvih vozila jer je prilikom registracije za njih potrebno izdvojiti i nekoliko puta više novca nego što je to slučaj sa vozilima do 2.000 kubika – smatra Stakić.

On napominje da je javnost godinama negodovala zbog ove nepravde, pa je zato i najnovija najava ministra imala toliki odjek u medijima.

– Moram da priznam da još uvek ostaje strepnja da će se ova najava i sprovesti u delo jer ovo nije prvi put da državni predstavnici ili ministarstva najavljuju promenu tog propisa. Budući da je ovu informaciju sada izneo sam ministar, verujem da će se izmena propisa i sprovesti u delo – dodaje Petar Stakić.

On smatra da je naročito važno da stručna javnost bude uključena u pronalaženje najboljeg modaliteta naplate poreza.

– Ne znamo detalje nacrta, ali i sama najava da će se porez obračunavati na osnovu vrednosti nagoveštava da će ovaj kriterijum biti pravedniji od kubikaže. Možda nije loše uzeti u obzir i starost automobila kao parametar, odnosno napraviti neku kombinaciju ova dva podatka i na osnovu toga konačno definisati ovaj poreski propis – kaže Petar Stakić.

– Međutim, mislim da je važno napomenuti da postoje male šanse da se donošenjem novog propisa cena registracije automobila do 2.000 kubika smanji. Veća je verovatnoća da će ona ostati ista, ali će se zato značajno smanjiti cena registracije automobila preko 2.000 kubika. To znači da će građani Srbije konačno više neće odustajati od takvih vozila zbog preskupe registracije – ističe Stakić.

U slučaju da se kao glavni kriterijum za obračun poreza izabere vrednost vozila, ostaje da se vidi na koji način će se ona određivati. Prilikom kupovine novog automobila vrednost vozila je naznačena u fakturi, dok je za polovne automobile moguće koristiti katalog Auto-moto saveza Srbije (AMSS), koji se već upotrebljava za procenu prilikom uvoza i naplate poreza na prenos vlasništva.



loading...