SNEG KRIJE BROJNE OPASNOSTI: Ovo su najvažniji saveti za vožnju u zimskim uslovima

Osim radosti koju sneg donosi deci i svima onima koji ne moraju da izlaze iz svojih kuća danas, vozači svakako pripadaju kategoriji kojima se ovakve vremenske prilike nikako ne sviđaju. 

sneg
pixabay.com

Vožnja u zimskim uslovima mora biti sporija i daleko pažljivija od vožnje u normalnim uslovima.

Ali pre početka, većina će morati da očisti automobil od snega i leda. I to ne samo stakla, svetla i prostor oko točkova, već kompletno vozilo jer preostali sneg može problem posebno vozilima iza vas.

Kada ste sredili auto, bilo bi dobro da očistite i prostor oko njega. Ali ako nemate lopatu (preporučujemo da jednu omanju imate zimi u prtljažniku), onda iz snega treba pažljivo kretati. Preporuka je ubaciti menjač u drugu brzinu i polako kretati napred-nazad. Na taj način ćete sabiti sneg i moći ćete da izađete na ulicu.

Poledica može da se javi na kolovozu kada je temperatura niža od 4 stepena. Tada će vas moderniji automobili upozoriti na mogućnost “crnog leda”. Temperature oko “nule” su posebno kritične jer su pogodne za otapanje, a zatim i mržnjenje vode na putu. U tim uslovima pažljivo menjajte pravac, a posebno nežno koristite kočnicu. Probajte daleko više da kočite motorom. Ukočite s vremena na vreme, kako biste se proverili stanje puta, odnosno koliko dobro automobil koči. Naravno, to radite samo kada ste sigurni da time nećete ugroziti bezbednost drugih učesnika u saobraćaju.

Posebno budite pažljivi kada idete preko mostova, jer je na tim deonicama najpre javlja poledica zbog povećane kondenzacije vode.

Podsećamo da dubina šare na zimskim gumama mora biti najmanje 4 mm profila. Bilo bi dobro i povećati pritisak u gumama za 5-10 odsto.

Lance za sneg ili njihove alternative morate imati u kolima, posebno ako idete put planina. Pre kretanja, trebalo bi ih namestiti na “suvom” kako biste naučili postupak.

Iskusni vozači kažu da se prednji deo automobila najbolje oseća na volanu, a ponašanje zadnjeg dela vozila u naslonu sedišta. Zato treba sedeti pravilno kako biste što bolje i na vreme osetili ako automobil počne da se kreće “svojeglavo”.

Kada ste na uzbrdici pod snegom ili ledom, trudite se da procenite saobraćaj ispred vas, kako biste što duže vozili konstantnom brzinom. Trudite se što manje koristite kočnicu.

Držite odstojanje je veoma bitna stavka, posebno u slučaju otežanih vremenskih uslova. Pravilo od “dve sekunde” treba povećati nekoliko puta, posebno ako je na putu poledica.

Gusta magla na putu je svakako najopasnija vremenska prilika. Posebno je opasna dnevna magla, pa se tad preporučuje da uključite, pored oborenih i svetala za maglu, i sva četiri migavca kako biste bili uočljiviji na putu. Istu kombinaciju svetala treba da koristite i za vožnju po vejavici. Kada vozite noću kroz maglu, nikad nemojte paliti duga svetla jer će ona osvetliti maglu, a ne put.

Vožnja u otežanim vremenskim uslovima dodatno umara, pa bi trebalo praviti češće praviti pauze.