Prolazak automobilom preko pružnog prelaza u Srbiji prtvorio se u rulet jer zbog oštećene signalizacije ne rade rampe čak i kada nailazi voz.

 

Srbija ima 2 000 pružnih prelaza od kojih je svega jedna petina obezbeđena znacima i kompletnom zvučnom i svetlosnom signalizacijom, dok je ostatak obezbednjen samo znakom STOP i Andrejinim krstom.

Po zakonu svaki pružni prelaz koji seče magistralnu železnicu i magistralni ili regionalni put, kao i svaki pružni prelaz preko kog u roku od 24 sata prelazi više od 5 000 vozila, mora biti obezbeđen automatskim uređajima za spuštanje i podizanje rampe.

Mnogi nemaju strpljenja da sačekaju da voz prođe pa obilaze spuštenu rampu. Takođe, veliki problem predstavlja i prolaženje pruge na neobeleženim mestima. To su najčešće zemljani putići koji predstavljaju neku vrstu prečice između dva naseljena mesta. Ono što mnogi ne shvataju jeste da je vozu potrebno oko par stotina metara da bi se zaustavio, tako da ne možete računati na njega da zakoči na vreme ukoliko vas vidi na pružnom prelazu.

Vozači ne očekuju da posle prolaska jednog voza, može proći drugi voz koji dolazi iz suprotnog smera. Čak 90% nezgoda je posledica nepažnje vozača.

Velliki problem jesu i kradljivci putne signalizacije. Kopletno opremljen pružni prelaz sa automatskim rampama košta oko 200 000 evra, pa lopovi vrlo često odnose kablove i druge delove opreme sa ovakvih prelaza.

Ukoliko na nesavestan i nebezbedan način pređete kružni prelaz pored toga što ugrožavate svoju i tuđu bezbednost možete biti i novčano kažnjeni.

Kazna za nepoštovanje signalizacije na pružnom prelazu – od 15 000 din. do 30 000 din. , 6 kaznenih poena i oduzimanje dozvole na minimum 3 meseca.

Ukoliko pešak pređe prugu kada to signalizacijom nije dozvoljeno kazna je 5 000 din.

Ukoliko pešak (sa detetom mlađim od 12 godina) pređe prugu kada to signalizacijom nije dozvoljeno od 15 000 din. do 30 000 din.