U vreme letnjih vrućina, retko koji vozač može da izdrži bez klime u svom četvorotočkašu. Međutim, retko ko se seti da pre početka vrelog perioda servisira i redovno održava ovaj uređaj. A to nije nimalo bezazlena navika!

 

Prvi simptom kvara na klimi je neprijatan miris, ali svakako ne bi trebalo čekati da se dođe do tog stadijuma kako bi se automobil odvezao do majstora. U idealnim uslovima, klimu bi trebalo čistiti pred svaku sezonu, ali postoje i situacije kada to ne mora da bude pravilo.

Ako prilikom gašenja klime ventilator ostavite da radi još neko vreme, moguće je rok servisiranja klime produžiti i na dve godine. Ovaj koristan trik trebalo bi da primenjuju svi koji nisu skloni čestom odlasku u servis.

Neodržavana klima nosi opasnost po respiratorne organe. Ovi uređaji su puni mikroorganizama i bakterija, pa tako rizikujete pojavu alergija, ali i raznih virusa.

 

Kako pravilno rukovati klimom?

– Ne palite motor sa uključenim klimom jer ćete time opteretiti anlaser i akumulator i skratiti im radni vek.

– Klimu uključite jednom mesečno čak i kada nemate potrebu za hlađenjem. Dovoljno je da je upalite i na svega par minuta kako bi vazduh prošao kroz ceo sistem. 

– Ako je vozilo dugo stajalo na suncu, otvorite sva vrata da se provetri i ohladi, a zatim pokrenite motor i uključite klimu.

– Ne gasite motor sa uključenom klimom. Stotinak metara pre dolaska na odredište, isključite klimu i ostavite ventilator da radi, kako se ne bi stvarala kondenzacija na unutrašnjem isparivaču. Vlaga u sistemu ventilacije je idealno mesto za razvoj bakterija neprijatnog mirisa.