Ma koliko da je super muzika koju puštaju na radiju ili disk koji nam se vrti u kolima, malo ko voli da se zaglavi u saobraćaju - naročito kad nam se žuri na posao ili u nečiji zagrljaj. Naučite kako da izbegnete haos!

 

Naravno, pešačenje ili vožnja bicikla umeju da budu dobro rešenje – ukoliko ne morate da pređete nekoliko desetina kilometara ili da se stvorite negde u roku od nekoliko minuta ili kada ne morate da prođete kroz mećavu ili… ili… previše “ili”.

Naučnici su izračunali da su vozači u SAD-u tokom 2015. godine proveli zaglavljeni u saobračaju čak 8 milijardi sati.

Srećom, došli su i do rešenja – do naučnog objašnjenja koje nam može pomoći da se rešimo gužvi. Da bismo sprečili “krkljanac” moramo najpre shvatiti kako i zašto do njih dolazi. Možda mislite da jedna osoba u jednom automobilu i ne moće da učini mnogo toga, ali svi mi imamo mnogo više uticaja nego što smo svesni.

Gužvu u saobraćaju najčešće prouzrokuju radovi na putu, saobraćajne nesreće ili suženja puteva (poput rampi ili tunela). Ipak, sigurno ste više puta iskusili da ste zaglavljeni u saobraćaju a da za to zapravo ne postoji pravi razlog.

Do toga dolazi onog trena kada se u trenutku nađe previše automobila na jednom putu ili u jednom delu grada. Zašto? Zato što vozači generalno nisu u stanju da održavaju konstantnu brzinu kretanja vozila.

Kada dođe do zagušenja, mnogi daju gas kako bi umanjili razdaljinu do automobila koji je ispred (a i da ih niko ne bi pretekao), što dovodi i do naglog kočenja, pa vozila iza uspore i to dovodi do porasta haosa, istražuje “ASAP Science”.

Samim tim što se nalazite u saobraćajnoj gužvi, vi ste deo problema (izvinite, ništa lično).

Studije su pokazale da čak 80-90 odsto vozača misli da su bolji za volanom od svih ostalih a to je, razume se, nemoguće.

Ljudska pažnja je selektivna i tokom vožnje zbog toga često dehumanizujemo druge vozače. Tačnije, zaboravljamo da su i oni ljudi i vidimo samo automobile. To dovodi do besa za volanom, isecanja, gužvi na putu, sudara…

Dobar vozač može da promeni sve!

Vodite računa o automobilima ispred i iza vašeg i ostavite dovoljno prostora sa obe strane. Tako ćete imati vremena i mesta da usporite, ako ovaj ispred vas zakoči, pa će samim tim i onaj iza vas moći da uspori.