Italijanska reč vespa znači "osa" a ime je dobila po prepoznatljivom zvuku prvog jednocilindričnog dvotaktnog motora.

 

Vespa je patentirana 23. aprila 1946. godine u Zavodu za patente u Firenci i vrlo brzo nakon toga je postala opšteprihvaćeno prevozno sredstvo.

nakon 13 godina 1.000.000 skutera je prodato a taj broj je do danas narastao na 16 miliona.

Vespa ima mnogo modela, ali samo jedan model nosi titulu najsmrtonosnijeg “skutera”. U pitanju je model TAP 150.

Godine 1956. je proizvedena za potrebe francuske vojske u Indokini i Alžiru.

TAP 150 imao je pojačan ram, 146 kubika jednocilindrični – dvotaktni motor koji je postizao maksimalnih 65 kilometara na čas.

 

Bio je opremljen lakim protivtenkovskim topom koji je probijao oklop debljine do 100mm.

Vespa je bila namenjena isključivo prevozu ovog topa, ipak bilo je moguće aktivirati top i dok je bio zakačen za motor.

Ovi skuteri nisu bili preterano korisni u Indokini, ali u Alžiru su našli punu primenu zbog konfiguracije terena i načina ratovanja.

 

Tap 150 konstruisan je da može da se transportuje avionom, tj da bez problema sleti sa padobranom.

Bili su zaštićeni paletama koje su ga štitile od eventualnog udarca pri sletanju. Jedni skuteri su nosili topove dok su drugi nosili municiju, piše vintagenews.

Izrada samog skutera koštala je oko 500 dolora tako da je bio idealan za antigerilski rat u Alžiru.