Uvozimo staro i ne gledamo šta – Srbija postala groblje polovnjaka iz Evrope

U Srbiji u 2013. prodato svega 22.508 novih automobila i pad prodaje se nastavlja, kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović.

Isitče da se sve više voze polovnjaci i da je naša zemlja postala „groblje polovnih automobila iz Evrope”.

On je na konferenciji „Auto industrija u Srbiji” rekao da je prošle godine uvezeno više od 100.000 polovnih vozila. Petrović je napomenuo da se iz marketinških razloga prijavljuje i do 30 % veća prodaja novih automobila, tako da je situacija još gora.

Govoreći o lošoj prodaji u 2014, on je istakao da je godina loše startovala uprkos tome što je održan „BG kar šou” na kojem su cene automobila bile maksimalno redukovane i uz kamate banaka i lizing kuća od nula odsto.

– Opet je jedva 2.000 vozila prodato na tom sajmu – rekao je Petrović.

On je naveo da je u Srbiji od 1999. do 2013. zvanično prodato svega oko 500.000 novih vozila, a realno verovatno oko 350.000, što je godišnja prodaja u nekim zemljama. Sve to ukazuje da je su uvoznici novih vozila dotakli dno i da bi država morala da im pomogne, jer bi od toga imali korist i država i privreda i građani, kazao je Petrović.

Prema njegovim rečima, ekonomska kriza je učinila svoje, a uvoznici su destimulisani raznim dažbinama, pa se sve više voze polovni automobili iz Evrope. Petrović je kazao da uvoznici ne mogu, na primer, da zarade ni trećinu profita koliko uvoznici mobilnih telefona, a imaju mnogo više posla i procedura i potrebni su im saloni.

Uvoznici su, kako je rekao, destimulisani i jednostranim subvencionisanjem Fijata u Srbiji od strane države.

On je naveo da bi Srbija trebalo da se ugleda na Sloveniju gde se proizvodi „reno tvingo” ili Mađarsku gde se proizvodi „suzuki”, a opet kod prodaje imaju iste uslove kao i drugi proizvođači.

On je naveo da je u Srbiji 2012. prodato oko 24.000 novih vozila, a u 2008. 57.255, otkada je sve izraženiji negativni trend. Direktor Verano motorsa Milan Vukasović je rekao da bi država mogla da pomogne uvoznicima time što bi odložila naplatu porez i raznih nakanada.

– Na primer, puno bi pomoglo kada bi se porez plaćao kada se proda vozilo, a ne prilikom carinjenja – istakao je Vukasović.

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine Milan Nikčević je rekao da, prema njegovom mišljenju, postoji dosta prostora da se u Ministarstvu finansija razgovara o svim problemima uvoznika koje su u njihovoj nadležnosti, ali i sa Ministarstvom saobraćaja.

Nikčević je rekao da je autoindustrija u Srbiji jedini sektor koji raste od 2008. godine uprkos krizi, sa značajnim izvozom, kao i da je zahvaljujući investiranju u Fijat ukupno zaposleno oko 15.000 ljudi, jer je ta investicija pokrenula prateće industrije.